ירושלים: 303 הולכי רגל נפגעו בתאונות דרכים בשנת 2013



בשנת 2013, נפגעו 2832 הולכי רגל בערים, מהם נפצעו באורח קשה 467 בני אדם. זוהי עלייה של 3% במספר הנפגעים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012, בה נפגעו 2757 בני אדם כהולכי רגל בתחום העירוני

65 הולכי רגל נהרגו בשנת 2013 בערים בתאונות דרכים (חודשים ינואר-נובמבר), כך עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על עלייה במספר ההרוגים לעומת שנת 2012, במהלכה נהרגו 63 הולכי רגל בתחום העירוני (חודשים ינואר-נובמבר).

בשנת 2013, נפגעו 2832 הולכי רגל בערים (ינואר-נובמבר), מהם נפצעו באורח קשה 467 בני אדם. זוהי עלייה של 3% במספר הנפגעים לעומת התקופה המקבילה בשנת 2012, בה נפגעו 2757 בני אדם כהולכי רגל בתחום העירוני.

בירושלים נפגעו 303 הולכי רגל בשנת 2013 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה הולכי רגל נהרגו ו- 73 נפצעו באורח קשה.

מספר הנפגעים גבוה מאד גם ביחס לממוצע של 11 השנים האחרונות (2003-2013): על פי הנתונים, בכל שנה (חודשים ינואר-נובמבר) נפגעים בממוצע 2719 הולכי רגל בתאונות דרכים בערים, 113 הולכי רגל פחות ממספר הנפגעים בתקופה זו בשנת 2013. בשנת 2013 נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בין החודשים ינואר-נובמבר, בחמש השנים האחרונות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ההיפגעות הגבוהה של הולכי הרגל בתאונות דרכים,  מחייבת את המדינה ואת ראשי הרשויות המקומיות לשים את הנושא בראש סדר העדיפויות. במקרים רבים פסי האטה יכולים לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. על המדינה והרשויות המקומיות  לבנות יותר פסי האטה ויותר כיכרות, אשר ירסנו את מהירות הנסיעה, בכדי שניתן יהיה להציל את חייהם של אנשים רבים".

מנתוני דו"ח מיוחד של עמותת אור ירוק בנושא הולכי הרגל בישראל עולה, כי אחד מכל ארבעה (25%) הולכי רגל שנפגעו, נפגע כשחצה את הכביש שלא במעבר חציה. אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה ו-47% מההרוגים, נהרגו כאשר חצו את הכביש שלא במעבר חציה.

הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל, אומרים לנו באור יורק, היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

על פי הנתונים, ב-48% מהתאונות הקטלניות שבהן נהרג הולך רגל, נהג הרכב לא נתן זכות קדימה ולמעשה היה אשם במותו. הולך הרגל היה אשם ב-28% ממקרי המוות בתאונות קטלניות.

בסך הכול נהגי כלי הרכב היו אשמים ב-63% מסך התאונות שבהן נפגע הולך רגל, כאשר הולך הרגל היה אשם ב-13% מהתאונות.

תמונות: קרדיט רועי פלצמן  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה