האם אישה תכהן במועצה הדתית של העיר ירושלים?



לראשונה בעיר הבירה, חברת תנועת "התעוררות", נילי בן-גיגי, תכהן כחברה במועצה הדתית של העיר ירושלים.
אם המועצה הדתית תתכנס תהיה זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של עיריית ירושלים בה תכהן אישה במועצה הדתית של העיר

מועמדותה של בן-גיגי אושרה בישיבת מועצת העיר. ובמידה ותתכנס המועצה תהיה זו הפעם הראשונה בה תכהן אישה במועצת הדתית של העיר. 

לא מדובר בפעם הראשונה בה סיעה מריצה אישה מטעמה לכהן במועצה. כבר בשנת 1998 סיעת מרצ ניהלה מאבק משפטי נגד מועצת העיר שסירבה לאשר את מינויה של הרבה נעמה קלמן-אזרחי, רבה רפורמית, במועצה הדתית. בג"ץ הכריע לטובת הסיעה ולטובת הפלורליזם וקבע שקלמן-אזרחי תהיה חברה במועצה הדתית.
אך הסיעות החרדיות סירבו לכנס את המועצה בגלל חברותה בה, ומאז במקום מועצה דתית מנהלת ענייני הדת בעיר ועדה ממונה.

תנועת "התעוררות" בירושלים הפועלת לחיזוק הציבור הסובלני והיצרני בעיר ירושלים, הודיעה כי נילי בן-גיגי, היא המועמדת להיות נציגתם במועצה הדתית של העיר ירושלים. 

המועצה הדתית במתכונתה הנוכחית, פועלת מכוח "חוק שירותי הדת היהודים", ומתפקידיה לספק שירותי דת דוגמת: נישואין כשרות ומקוואות (עבור שירותים אלה גובה המועצה הדתית אגרה ע"פ "חוק השירותים הדתיים"). חמישה נציגים מטעם חברי המועצה מתמנים ע"י השר לשירותי הדת (45%), הרשות המקומית (45%) , הרבנות המקומית (10%).

מתפקידה של המועצה הדתית לספק שירות דת לכלל האוכלוסייה, במסגרת המחלקות ואגפי המועצה הדתית, כאשר בין השאר אחראית המועצה על אגף הנישואין, אגף הכשרות, טהרת המשפחה ועוד. בראש המועצה הדתית ירושלים בעשור השנים האחרונות מכהן יו"ר ועדה ממונה המתמנה ע"י השר לשירותי הדת.

 תקציב המועצה הדתית ממומן ב-60% מצד הרשות המקומית ו-40% הנותרים מצד המשרד לשירותי הדת.

נילי בן-גיגי (37) הינה דתית לאומית, נשואה ואמא ל-3, מתגוררת בשכונת קריית מנחם, בעלת תואר ראשון בתקשורת ומדע המדינה באוניברסיטת בר אילן, סיימה את שירותה הצבאי כקצינה והצטרפה להתעוררות כבר מימיה הראשונים של התנועה לפני למעלה מ-5 שנים.

נילי בן-גיגי: "אני מודה ל"התעוררות" על האפשרות לשרת את הציבור הירושלמי במועצה הדתית, ורואה את עצמי כשליחה של כלל הציבור בירושלים. בכוונתי לפעול למען כל הזרמים והמגזרים העושים שימוש בשירותי הדת העירונים. אני מאמינה במציאת פתרונות מתוך רצון טוב, הידברות ושיתוף פעולה".

סגן ראש העיר ברקוביץ' מסר: אני רואה סמליות רבה בהחלטה ההיסטורית על כניסתה של אישה למועצה הדתית, הבטחנו לייצג את כל הקהלים וכך אנו פועלים. המועצה הדתית לוקחת חלק פעיל בהחלטות אשר רלוונטיות לגברים ונשים, נישואין וגירושין, כשרות וכיו"ב. בהתאם, אין זה הגיוני כי לא יהיו נשים בגוף שכזה. אנו רואים חשיבות גדולה בשוויון בכלל ובמועצה הדתית בפרט".

חבר מועצת העיר מטעם סיעת התעוררות ומחזיק תיק הנוער, אלעד מלכא, מסר: "ירושלים היא עיר בעלת מגוון דתי-חברתי מיוחד. התעוררות שמה לה למטרה להשתמש במגוון הדעות בירושלים כנקודת חוזקה של העיר ולעודד שיח בין הזרמים השונים. זו הסיבה שהובילה אותנו להחלטה לפעול להרחבת השיח גם אל המועצה הדתית בעיר. בין יתר סמכויותיה, מנהלת המועצה הדתית את נושא המקוואות בעיר, אך באופן אבסורדי, במשך עשרות שנים מכילה המועצה גברים בלבד, אשר קובעים לנשים איך יתנהלו המקוואות בעיר. לכן, החלטנו למנות אישה לתפקיד על מנת להפסיק את האבסורד הזה ולשתף נשים בעיצוב שירותי הדת בעיר.

תמונה ראשית: באדיבות flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה