מי הם בתי הספר הכי בריאים בירושלים?



יוזמה חדשה של משרדי החינוך והבריאות: מדרג כוכבי בריאות לבתי ספר המצטיינים בקידום בריאות. בתי הספר הבריאים בירושלים: יד המורה ואלמולוייה זכו ב-3 כוכבי הצטיינות

משרדי החינוך והבריאות מבקשים לעודד בתי ספר לפעול כמסגרות מקדמות בריאות, ולקבל מעמד רשמי והכרה המעידים על כך. 
יוזמה זו נכללת בתכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים- ' אֶפְשָׁרִיבָּרִיא'  בהובלתם של משרדי הבריאות, החינוך התרבות והספורט ואשר מטרתה לקדם אורח חיים בריא בקרב בני הנוער, בבתי הספר ובקהילה.

במסגרת היוזמה, מעניקים לבתי הספר דירוג כוכבים – בתי ספר מקדמי בריאות. הדירוג נקבע על פי קריטריונים שנקבעו על ידי המשרדים. כל בית ספר אשר מעוניין לקבל כוכב, יכול להצטרף לתכנית.

עירית ליבנה המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך הדגישה כי "משרד החינוך הציב את הנושא של הבריאות בעדיפות עליונה, וזאת במטרה להטמיע הרגלים לאורח חיים בריא ופעיל בבתי הספר ובקהילה. כוכבי ההצטיינות נועדו לאתגר את בתי הספר להצטרף למיזם של 'מקדמי הבריאות', לשלב את התחום כחלק מההוויה הערכית וההתנהגותית ולהשפיע על אורחות חייהם של התלמידים ובני משפחותיהם".

בירושלים שני בתי ספר זכו ב-3 כוכבי הצטיינות, בית הספר יד המורה המשלב בין ילדים בעלי לקויות תקשורת, בדרך כלל אוטיזם, עם ילדים חסרי לקות. ובית הספר אלמולוייה שבמזרח העיר. 

הקריטריונים על פיהם זכו בתי הספר בכוכבי הצטיינות:

  1. יציאה לקהילה הרחבה לפעילות משמעותית, ארוכת טווח המקדמת את הבריאות (לדוגמא: בגני ילדים מזינים, בבתי ספר סמוכים, בבתי אבות  וכד')
  2. קיום פעולות לשיתוף הידע והניסיון להפצתו  באחת משתי הדרכים הבאות: חניכת בית ספר חדש המבקש להצטרף לתהליך ההכרה כבית ספר מקדם בריאות. פיתוח ויישום דרכים להפצת הידע והניסיון למוסדות חינוך אחרים. (בסעיף זה הבחירה תעשה בתאום מלא עם צוות ההדרכה המחוזי)
  3. קיום תהליכי הערכה כחלק מהתכנית הבית ספרית .   

 

אילוסטרציה: flash 90                                                                                                        


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה