כרטיסי רב קו גם למבקשי מקלט



בעקבות פנייה של הקליניקה לזכויות בינלאומיות כנגד מדיניות מפלה של משרד התחבורה שלא להנפיק כרטיסי רב-קו למבקשי מקלט, משרד התחבורה הודיע כי מעתה תצא הנחייה ברורה כי גם אשרות שהייה זמניות של מבקשי מקלט מהוות מסמך מזהה לצורך הנפקת רב קו אישי

בחודש דצמבר 2013, הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות מהמרכז לחינוך משפטי בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פנתה  למשרד התחבורה בשם המרכז לקידום פליטים אפריקאיים (ARDC).

הפנייה נערכה כנגד מדיניות משרד התחבורה שלא להנפיק כרטיס רב-קו אישי למבקשי/ות מקלט המחזיקים אשרת שהייה זמנית, על אף שהיא מהווה מסמך רשמי של משרד הפנים וכוללת תמונה מזהה של מבקש/ת המקלט. 
הקליניקה הבהירה כי מדיניות זו של משרד התחבורה מהווה הפרה של חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות בידור ולמקומות ציבוריים, ומונעת מאחת האוכלוסיות העניות ביותר, התלויה לחלוטין בתחבורה ציבורית, את ההנחות להן זכאים אזרחיות/ים ישראליות/ים. כך, אפילו ילדים/ות של מבקשי מקלט המחזיקים ברב-קו, נאלצים לשלם מחיר מלא משום שאין באפשרותם להוציא רב-קו אישי אשר יזהה אותם כקטינים החייבים בחצי ממחיר הנסיעה.

בעקבות פנייה זו, משרד התחבורה הודיע כי בקשתנו התקבלה, ומעתה תצא הנחיה ברורה כי אף אשרות שהייה זמניות של מבקשי/ות מקלט מהוות מסמך מזהה לצורך הנפקת רב קו אישי.

עו"ד נטע פטריק, מנחת הקליניקה לזכויות אדם בינלאומיות: "אנו שמחים על החלטתו של משרד התחבורה אשר הבין את חוסר הצדק הטבוע במדיניות שנהגה עד כה, שהפלתה את אחת האוכלוסיות העניות ביותר אשר אין לה אלטרנטיבה אחרת אלא להסתייע בשירותי תחבורה ציבורית. אבחנה בין עור לעור במתן שירותי תחבורה ציבורית זכורה לנו היטב מן העבר וטוב עשה משרד התחבורה אשר ביטל נוהל זה".

אילוסטרציה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה