נחשפה תשתית של חמאס



בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי, משטרת מחוז ירושלים ומחוז צפון, נעצרה ונחשפה בשבועות האחרונים, בירושלים, תשתית משמעותית של חמאס, שחלק מחבריה, הכווינו ומימנו את פעילות הארגון בשכונות העיר ובהר הבית, ופעלו לחיזוק אחיזתו של חמאס בקרב אוכלוסיית מזרח ירושלים

במסגרת הפעילות נעצרו פעילים של התנועה האיסלאמית/הפלג הצפוני, אשר פעלו במסגרת פרוייקט משותף לחמאס ולתנועה האיסלאמית בהר הבית.

 

עד כה נעצרו 16 פעילים בולטים של חמאס בירושלים, חברי מפקדה ובכירים בתחום פעילות התנועה בהר הבית. העצורים המרכזיים הם: 
ראמי זכריה אבראהים ברכה - יליד 1975, תושב צור באהר/ירושלים. מבכירי המפקדה בירושלים, הורשע בשנת 2010 בפעילות במסגרת החמאס, ונדון למאסר בפועל.
חליל עטיה מחמד עזאווי - יליד 1973, תושב שכונת אבו תור בירושלים, מבכירי המפקדה בירושלים, הורשע בשנת 2007 בפעילות במסגרת החמאס, ונדון למאסר בפועל.
מאג'ד ראג'ב מחמד עאשור ג'ועבה - יליד 1981, תושב העיר העתיקה, פעיל חמאס בכיר, שוחרר בחודש נובמבר 2012 ממאסר בגין ביצוע עבירות של נשיאת משרה בארגון טרור,  ושב מיד לפעילות. בחודשים שקדמו למעצרו זוהה כמי שהיה מעורב בהעברת כספי טרור מרצועת עזה לפעילי חמאס מירושלים.
הית'ם ראג'ב מחמד עאשור ג'ועבה - יליד 1982, תושב העיר העתיקה (אחיו של מאג'ד ג'ועבה), פעיל חמאס מרכזי בהר הבית.
 
לצד המעצרים יצוין, כי בחודש נובמבר 2013, נסגרו בירושלים, שני משרדיהם של מוסדות של "התנועה האסלאמית", שבסיסה בצפון (נצרת ואום אלפחם): "אלקדס לפיתוח" ו"עמארת אלאקצא". זאת, בהתבסס על מידע מודיעיני, שהתקבל בשירות הביטחון הכללי, לפיו מתקיימת במשרדים אלה פעילות של ארגון החמאס בירושלים.  בנוסף, במוסד "עמארת אלאקצא" זוהתה מעורבות של פעילי חמאס הן בפעילות משרדי "עמארה אלאקצא" בירושלים והן במערך הפעילים השוהים בהר הבית מטעם המוסד, אשר פועלים, בין היתר, למניעת ביקורי יהודים במקום.
פעילות תושבי ישראל בפעילותו של ארגון החמאס בירושלים, הינה, כמובן עבירה חמורה, ויש בה חתירה תחת שלטון החוק ופגיעה בריבונות הישראלית בעיר ירושלים. ניסיון העבר מלמד, כי קיימת זיקה מובנית שאינה נתנת להפרדה, בין פעילות חמאס ארגונית בארגון טרור, לבין פעילות צבאית המובלת ומתבצעת ע"י ארגון החמאס. פעילי התנועה בירושלים אשר מתחילים דרכם כפעילים ארגוניים הופכים מאתר אטרקטיבי לגיוס לפעילות חמאס צבאית, ומהווים לאורך השנים זרוע ארוכה של תשתיות חמאס צבאיות בגדה, ברצ"ע ובחו"ל, למימוש פיגועי טרור קשים כנגד אזרחי ישראל.
 
במסגרת החקירות עלה כי התנועה האיסלאמית מממנת פרוייקט לימודי לכאורה בהר הבית, המכונה 'במות הידע', במסגרתו משלמת כסף לאנשים שונים תמורת שהותם במקום, כל זאת במטרה להגביר את הנוכחות האיסלאמית בו. פועל יוצא של נוכחות זו הינו הגברת המתיחות ויצירת הפרות סדר, במיוחד סביב מועדי חג יהודיים. פרוייקט "במות הידע" עלה כגורם העיקרי להפרות הסדר במקום.
 
זאת ועוד - במסגרת החקירות וכן ממידע גלוי, עלה כי הפרוייקט מאוכוון וממומן, לפחות בחלקו, בהתאם למדיניות החמאס. כדוגמא לכך אותר סרטון ברשת האינטרנט בו איסמעיל הנייה, ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, הודה כי הוא מקדם את מימון פרוייקט 'במות הידע' בהר הבית.
 
הפעילות שנחשפה לאחרונה מבליטה, פעם נוספת, את המשמעות הביטחונית לפעילות ארגונית, הנראית, לכאורה, כתמימה ובלתי מזיקה, אך בפועל טומנת בחובה סיכון משמעותי. המדובר במאמץ נוסף של תנועת החמאס להרחיב את השפעתה על האוכלוסייה הפלסטינית, בירושלים ובאיו"ש, ולשם כך היא עושה שימוש בירושלים ובהר הבית, וזאת בשיתוף גורמים איסלאמיים אחרים.

אילוסטרציה: flash 90 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה