מערכת החינוך מציינת את יום השואה הבינלאומי



לרגל ציון היום יעבירו המפקחים הארציים להיסטוריה, גיאוגרפיה ומדעי החברה שיעור סינכרוני ארצי לתלמידי ז'-יב'. השיעור יתקיים בסימן הנושא השנתי 'האחר הוא אני' ויעסוק בשאלת הדרת היהודים במלחמת העולם השנייה ובימים אלה

לרגל ציון יום הזיכרון הבינלאומי לקורבנות השואה,מקיים היום (יום ב') משרד החינוך שיעור סינכרוני לתלמידי החטיבות העליונות, ז'-יב'.

השיעור יתקיים בסימן הנושא השנתי 'האחר הוא אני' ויעסוק בשאלת הדרת היהודים, בתקופת מלחמת העולם השנייה ובימים אלה. כמו כן, הוא יתמקד בחסידי אומות העולם, אשר בחרו להילחם באנטישמיות ובגזענות,  במחיר של סיכון אישי להם ולמשפחותיהם. עוד בשיעור:

-שילוב של  תחומי הדעת – היסטוריה, גיאוגרפיה ומדעי החברה, כאשר האירועים ההיסטוריים ובכלל זה אירועי האנטישמיות (ינואר 2014) ילוו באמצעות מפה אינטראקטיבית וסרטוני המחשה.

-מודל להתייחסות ראויה ל'אחר' (הומניזם: קבלת האחר והשונה, גילוי סובלנות, פתיחות וחופש מחשבה).

-משפט דרייפוס ופעילותו של הסופר והעיתונאי אמיל זולא, אשר פרסם את המאמר 'אני מאשים' כנגד ההאשמה חסרת השחר את דרייפוס. אמיל זולא שילם מחיר אישי יקר ונאלץ לברוח ממולדתו לאחר פרסום המאמר, אך הוא לא ויתר על היושרה והאמת שלו, ועל כן הוא ראוי להוות מודל חינוכי.

-צפייה בסרטון העוסק בגרמניה בזמן המלחמה ובבחירה של ילד גרמני לסייע לילדה יהודייה.

-
סיפורו של הדיפלומט הסיני פאנגשאן הו – חסיד אומות סיני אשר שירת לפני המלחמה בוינה, והנפיק דרכונים ליהודים שביקשו להימלט מאוסטריה. התלמידים יוכלו לצפות בדרכונו של אריך פלדמן ז"ל,  שהיה אחד מהניצולים.

-
דיון בשאלה, כיצד ניתן  לסייע למדינת ישראל ולעם היהודי במלחמה באנטישמיות ובגזענות?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה