יום השואה הבינלאומי: משלחת הח"כים לפולין



בשעה זו (15:45) מתקיים בבירקנאו הטקס המרכזי בהשתתפות חברי פרלמנט מפולין ומאירופה וגם חברי קונגרס אמריקנים,כ- 1000 אנשים משתתפים

המשלחת יצאה לפולין לפנות בוקר וכללה כ-60 חברי כנסת, בהם 4 שרים ו-4 סגני שרים, 24 ניצולי שואה ובני משפחותיהם ו-250 אישי ציבור. חברי המשלחת יסיירו במחנה ההשמדה אושוויץ, יבקרו בביתנים השונים, קיר המוות ובמוזיאון הממוקם בצריף 27. 

בתום הביקור במוזיאון, תצא צעדה אל מחנה ההשמדה בירקנאו. בבירקנאו יתקיים טקס מטעם ממשלת פולין.

יום הזיכרון הבינלאומי לשואה נקבע על ידי העצרת הכללית של האו"ם ב-1 בנובמבר 2005, הוא מצויין המצוין ב-27 בינואר. תאריך זה נבחר משום שהוא היום שבו שוחרר מחנה ההשמדה אושוויץ בידי הצבא האדום, ושימש מדינות אחדות, ובהן גרמניה ובריטניה כיום הזיכרון לשואה עוד קודם החלטת האו"ם. 

לרגל יום השואה הבינלאומי חושף ראש המחלקה למאבק באנטישמיות, בהסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל, נתונים קשים  אודות 'הטרור האנטישמי' כלפי יהודי וורשה-פולין. באמצעות סקר חדש שנערך לרגל יום השואה הבינלאומי. 

הסקר מציג את הנתונים הבאים:  63% מהנשאלים מאמינים ש "ישנה קנוניה יהודית לשליטה על מערכות הבנקים והתקשורת הבינלאומית", 18% מהמשתתפים בסקר השיבו בחיוב על השאלה "האם היהודים אחראים למותו של ישו". על פי נתונים אלה ניתן להסיק כי עלילת הדם עדיין פופולארית בקרב רבים מתושבי פולין. 13% אחוזים מהנשאלים טענו כי הם מסכימים עם העובדה שהיהודים עושים שימוש בדם נוצרי  לצורכי פולחן.  

הסקר העלה גם דעות אנטי-ישראליות, 35% מהנשאלים ענו בחיוב על השאלה "האם ישראל היא מדינה שאינה בוחלת בשום אמצעי על מנת להשיג את מטרותיה?", 21% מהמשתתפים בסקר ענו בחיוב על השאלה "האם היחס שישראל מעניקה לפלסטינים דומה ליחס שקיבלו היהודים מהיטלר במהלך מלחמת העולם השנייה.

לדברי ראש המחלקה למאבק באנטישמיות, בהסתדרות הציונית העולמית, מר יעקב חגואל:" "70 שנה לאחר שהסתיים הכיבוש הנאצי , אני נחרד מהעובדה שבשנת 2014, יהודים רבים ברחבי העולם ובוורשה בפרט, חיים תחת טרור אנטישמי ודעות קדומות. על ידי גורמים קיצוניים. תופעות כמו ההצדעה הנאצית במועל יד הפוכה, שריפת מבנים יהודים , השחתת בתי קברות וגילוי אלימות פיזית קשיים אינם יכולים לעבור בשתיקה . בסקר שנערך לרגל יום השואה הבינלאומי  אנו מגלים נתון מדהים לפיו מעל 13%  אחוזים מהנשאלים טוענים כי היהודים עושים שימוש בדם נוצרי לצורכי פולחן ומעל 63% מהנשאלים מאמינים ש"ישנה קנוניה יהודית לשליטה על מערכות הבנקים והתקשורת הבינלאומית". חגואל מוסיף: "בשנים האחרונות אנו עדים לעליה משמעותית במקרי האנטישמיות באירופה. האירועיםהאנטישמים החמורים שנעשים מדי יום ביומו בעולם בכלל ובורשה בפרט, מחייבים את התייחסות ממשלת ישראל ואת ממשלות העולם שבתחומן נעשים מעשים אלו. ההסתדרות הציונית העולמית קוראת לממשלת ישראל להפעיל את מלוא כובד משקלה ואת מלוא מאמציה בהפעלת לחץ על ממשלות אירופה שבהן מתרחשות תקריות אנטישמיות. לא ייתכן שבמדינות דמוקרטיות, מפותחות וסובלניות יהיו מקרים כל כך חמורים של אנטישמיות כנגד היהודים רק בגלל היותם יהודים. זה הזמן שהקהילות היהודיות ברחבי העולם יפעלו ביחד אל מול הממשלות, בכדי למגר את התופעה. על היהודים לשאת בגאווה את היותם יהודים, במיוחד לאור העליה החדה בגרף האנטישמיות".

 

תנועת הנוער בני עקיבא מציינת 85 שנה להיווסדה ומציינת את יום השואה הבינלאומי בדרך אחרת. ביוני 1944 יצאה רכבת מבודפסט לשוויץ שעליה היו למעלה מ-1680 יהודים, ברובם ילדים שהועלו ממחנה ברגן בלזן. רכבת זו נקראת על שמו של מנהיג ציוני מהונגריה, ד"ר ישראל קסנטר.

בידי תנועת הנוער, בני עקיבא, תמונה ייחודית של ילדי הרכבת, שעל גוף הקרון, מצויר הגרפיטי הראשון של תנועת הנוער, בני עקיבא. השנה, יחגגו בבני עקיבא, 85 שנה להיווסדה ובתנועה מעוניינים לאתר את הילדים שבתמונה בכדי לקבל יותר מידע על פעילות התנועה בימי השואה ולדעת מי ולמה ציירו את הלוגו על קרון הילדים.

בראיון לרדיו ירושלים אמר מזכ"ל תנועת הנוער, בני עקיבא, דני הירשברג:" החיבור האישי לסיפור ההיסטוריה הנו נדבך חשוב ומחבר- איתור הילדים יוכל להאיר באור נוסף את סיפור ההצלה ופעילותה הענפה של בני עקיבא בימים האפלים ההם". עוד הוסיף הירשברג:" השנה נחגוג 85 שנה לתנועה וברצוננו, לאתר כל פיסת מידע על פעילותה של התנועה מיום היווסדה. אנו נשמח לקבל כל מידע אשר נמצא בידי המשפחות בכדי שנוכל לשמרו בארכיון בני עקיבא".

אילוסטרציה: flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה