המשפחות שבתיהם נפגעו מפיצוץ הגז בגילה יישארו שבוע נוסף בבית מלון



במהלך השבוע הקרוב יפעלו המינהל הקהילתי והעירייה לסייע לדיירים להתחיל להתארגן לקראת טיפול בדירות וחזרה לשגרת חיים, 12 דירות אינן בטוחות למגורים ולא תתאפשר חזרת הדיירים אליהן

צוותי העירייה בשיתוף צוותים מהמינהל הקהילתי בגילה ממשיכים בטיפול ובסיוע למשפחות שבתיהם נפגעו בפיצוץ הגז הלילה בגילה.

במינהל הקהילתי הוקם מרכז מידע לתושבים בשיתוף גורמי העירייה הפועל בין השעות: 08:00- 22:00. מספר הטלפון: 02-6461111.

המשפחות שבתיהם נפגעו יוכלו להמשיך וללון בבתי המלון לשבוע נוסף במטרה לאפשר למשפחות להתארגן ולהתחיל לטפל בדירות, בציוד ובחזרה לשגרת חיים.

צוותי הנדסה של המחלקה למבנים מסוכנים פועלים כל העת בשטח לטיפול בזירת האירוע, סורקים וממפים את הנזקים בדירות, בנוסף הוצבו תמיכות הנדסיות וחיזוקים למניעת סכנה.

לאחר בחינת כלל המתחם הוחלט כי 12 דירות המצויות בחלק הצפוני של המתחם מסוכנות למגורים ולא תתאפשר חזרת הדיירים אליהן. המתחם הצפוני יגודר ולא תתאפשר כניסה אליו.

ב- 8 הדירות בחלקו הדרומי של המתחם, העירייה תשלים את התמיכות ההנדסיות בשבוע הקרוב, ולאחר מכן האחריות על המתחם והדירות תועבר לדיירים שיצטרכו לטפל בסכנות הבטיחותיות שבהן: נזקים פנימיים, חלונות, ריצוף, תשתיות חשמל, מים ועוד. הדיירים של דירות אלו יצטרכו לשפץ ולהסדיר את כל הסכנות הבטיחותיות בטרם יוכלו לשוב ולהתגורר בדירותיהם.

אגף לחירום וביטחון ממשיך להציב מאבטחים בשטח לשמירה על הדירות ולמניעת כניסה של תושבים למקומות מסוכנים. העירייה פועלת לפינוי ההריסות הקיימות בשטח בהתאם להנחיות המחלקה למבנים מסוכנים ולניקוי כלל המתחם.

אגף הרווחה מפעיל מרגע האירוע צוותי חירום מוגברים לסיוע לתושבים למשפחות שדירותיהם נפגעו. האגף מצוי בקשר עם כל המשפחות לסיוע נפשי, פסיכולוגי וייעוץ. האגף מסייע בהכוונה, טיפול, ובדיקת זכאות לסיוע עירוני וסיוע מהמדינה.

במהלך השבוע הקרוב יסייעו המינהל הקהילתי והעירייה לתושבים להפעיל את ביטוחי הדירות ולאתר דירות לשכירות למשפחות שלא יכולות לשוב לדירותיהם. לאחר מיפוי המצב של כל דייר ודייר תבחן העירייה יחד עם המינהל הקהילתי את המשך הטיפול והסיוע לתושבים שעדיין יזדקקו לסיוע.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה