האם יתקיימו בחירות חוזרות בבית שמש?



היום (יום ה') דן בית משפט העליון בהחלטה אם ומתי יתקיימו בחירות חוזרות בבית שמש, אלי כהן: יש לנו אמון בצדק. מקווים שבקרוב נתחיל מערכת בחירות חדשה

כזכור, בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור היועץ המשפטי לממשלה על הבחירות בבית שמש, והורה על ביטול הבחירות שהתקיימו - הן ביחס לבחירות לראש הרשות המקומית והן ביחס לבחירות למועצת הרשת המקומית. מה שאומר שעתידות להתקיים בחירות חדשות.

כשבועיים לאחר החלטת בית המשפט המחוזי, הגישו ערעור משה אבוטבול, ראש העיר הנבחר, מאיר בלעיש, אחד המועמדים לבחירות בעיר, ותנועת "דור אחר חב"ד" בראשותו. בערעור נטען כי כמות התעודות המזויפות, ואין בה כדי להשפיע על הבחירות שהתקיימו שכן מדובר בכמות קטנה.

הבחירות כזכור, התקיימו ביום 22.10.2013. לראשות העיר נבחר מר משה אבוטבול. המועמד השני אחריו היה מר אלי כהן. ההפרש ביניהם עמד על 956 קולות. 

היום(יום ה') דן בית המשפט העליון בהכרעה האם ומתי לקיים בחירות חדשות בעיר.

אלי כהן, הגיב היום לדיון ואמר "בית המשפט דן היום בערעור שהגיש אבוטבול על פסיקת בית המשפט המחוזי. ביהמ"ש המחוזי כבר קבע שהזיופים שהיו – ועל עובדת היותן אין חולק – מכריחים לבטל את תוצאות הבחירות, כדי להחזיר את האמון בדמוקרטיה. אני מאמין שבית המשפט העליון יגבה את פסיקתו המנומקת של בית המשפט המחוזי, ויקבע גם הוא שצריך בחירות מחודשות בבית שמש. הדבר החשוב ביותר שיש להגן עליו הוא אמון הציבור במערכת השלטון המקומית, ולמנוע מצב בו זייפנים וקומבינטורים הופכים מוגנים מפני החוק. אני מקווה שבג"צ יתן את פסיקתו בקרוב, ונתחיל מערכת בחירות חדשה בעירנו. אני מודה לעו"ד איתן הברמן, עו"ד אריאל ניסים ועו"ד ניר נחום, אשר עשו עמנו כברת דרך חשובה זו בבית המשפט".

מנגד טען עורך דין ויינרוט, המייצג את משה אבוטבול ראש העיר הנבחר, בבית המשפט כי "
את ההיקף הזה של קהילת הקנאים ואת המסקנה שכהיקף הקהילה כך היקף תופעות ההצבעות הפסולות אי אפשר לקבל בשום צורה." 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה