אביגיל ויעל גרוס הן הילדות שמתו מהרעלה, האחים במצב אנוש



הותר לפרסום שמותיהן של הפעוטות שמתו אתמול כתוצאה מרעל, אביגיל בת ה-4 ויעל בת השנה וחצי, השתיים הובאו היום למנוחות. האחים, יצחק ומיכאל, במצב קשה בבית החולים שניידר. הבוקר, ההורים שוחררו מבית החולים שערי צדק

היום (יום ה') הובאו למנוחות אביגיל ויעל בהר המנוחות בירושלים. האחים נמצאים במצב קשה בבית החולים שניידר, המשפחה מבקשת להתפלל לשלומם. ההורים שוחררו הבוקר מבית החולים שערי צדק.
המשטרה עצרה אתמול את המדביר והוא הובא היום להארכת מעצר בבית משפט השלום, מעצרו הוארך עד למחר (יום ו'), לאחר מכן ישאר במעצר בית עד ליום שני.

המדביר הבוקר בביהמ"ש
אתמול (יום ד') בסביבות השעה עשרים ל-12 בבוקר התקבלה קריאה על בני משפחה שנמצאים בדירה ברחוב שח"ל בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, במצב מעורפל הכרה.
צוותי מד"א ואיחוד הצלה הגיעו למקום ומצאו שישה בני משפחה בעל, אישה וחמשת ילדיהם מעורפלי הכרה.
בשעות הצוהריים נקבע מותם של שתיי האחיות, אביגיל גרוס ז"ל בת ה-4, ויעל גרוס ז"ל בת השנה וחצי. השתים הובאו למנוחות היום (יום ה') בשעה 13:30 מבית ההספד קהילת ירושלים להר המנוחות, מאות הגיעו ללוות את הפעוטות. 

מצבם של האחים מוסיף להיות קשה, האחים בני החמש ושבע, יצחק ומיכאל, נמצאים במצב קשה, השניים הועברו אמש למרכז הרפואי שניידר לרפואת ילדים כשהם מחוברים למערכת הנשמה שמחליפה את פעילות הלב והריאות.

ככל הנראה ביום שני השבוע בוצעה הדברה בדירה, המדביר ככל הנראה השאיר בדירה חומר רעיל, מדובר בחומר הדברה בשם פוספין, זהו חומר המגיע במצב מוצק וכאשר הוא נחשף לאוייר הוא מתחמצן ונהפך לגז רעיל.

רכב ניטור חומרים מסוכנים הגיע אתמול (יום ד') לזירה והחל בפינוי וניקוי החומר מהחדר, לוחמי כיבו האש פינו את דיירי הבניין, הבנין הסמוך ובית ספר סמוך. לאחר מספר שעות הוחלט להשיב את דיירי הבניינים הסמוכים לבתיהם, זאת חוץ מהבניין בו נמצא החומר, אותו הוחלט להשאיר בהסגר מוחלט. היום (יום ה') תתבצע הערכת מצב ויוחלט מתי יחזרו הדיירים לבתיהם.
 

בשיחה עם מוקד 1221 של "איחוד הצלה" אמר אבי הילדה: "התינוקת לא נושמת. האמא מנסה להנשים את התינוקת". מוקדן "איחוד הצלה" ניסה להרגיע את האב: "אנחנו בדרך, שהיא תמשיך להנשים אותה. שתלחץ על מרכז החזה. ללחוץ מהר בקצב שאומר לך". במהלך השיחה ניסה מוקדן "איחוד הצלה" לברר את הסיבה לחוסר ההכרה של הילדה: "היא לא התעוררה בבוקר? היא נחנקה מאוכל?". האב השיב: "אני לא יודע מה. תבואו... תבואו...".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "בעקבות האירוע הטרגי שהתרחש בירושלים פועלות כל המערכות, קרי המשרד להגנת הסביבה, המשטרה הירוקה, אגף חומרים מסוכנים ואגפי המשרד השונים והכל בתאום עם משטרת ישראל והכבאות וזאת על מנת לסייע בחקירת האירוע ולהגיע לחקר האמת כדי לבחון את כל ההתרחשויות סביב האירוע".

צילום: אריק אבולוף, כבאות והצלה ירושלים.

התמונות של הילדות באדיבות המשפחה.



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה