השקעה של 5 מיליון ₪ בהפקות קולנוע חדשות בירושלים



בישיבת הועדה המייעצת של המיזם לקולנוע ולטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים שהתקיימה השבוע, אושרה השקעה בפיתוח ובהפקת סרטי קולנוע וסדרות טלוויזיה חדשים. סה"כ הוגשו למיזם במועד זה 90 פרויקטים ומתוכם אושרו לתמיכה 9 פרויקטים, בהשקעה של כ-5 מיליון ש"ח

המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים הכריז על הזוכים בהשקעת המיזם במועד הראשון של 2014 .
בין הזוכים: הסרט הבין לאומי של אבי נשר Past tense, סרטו של ניר ברגמן, "להציל את נטע" וסדרת הטלוויזיה בבימוי דרור סבו, "המשגיח" (שם זמני).

במסלול להפקת סרטי קולנוע אושרו להשקעה יותר מ-3 מיליון ש"ח, ב-4 הפרויקטים הבאים:

להציל את נטע

תסריט: ערן בר גיל וניר ברגמן

בימוי: ניר ברגמן

מפיקים: חיליק מיכאלי, תמי לאון, אפיקים מאוחדים

חמישה סיפורים קצרים המתרחשים במהלך יום בחיי אישה מספרים גם שנה בחיי גבר. חמש נשים, חמש גיבורות בגילאים שונים, בצמתים שונים בחיים והמחבר בניהן הוא מפגש מקרי בינן לבין גבר העונה לשם נטע. חמישה סיפורים הטומנים בחובם מערכת יחסים בין אם לבת, לעיתים גלויה ולעיתים נחבאת. בכל סיפור המפגש עם נטע ישפיע על הגיבורות והגיבורות על נטע. לאט, לאט, הופך גם נטע לגיבור בסרט.

המוסד הסגור -

תסריט ובימוי: אלון גור אריה

מפיקים: חגי ארד ואלעד פלג, דרומהפקות

פרודיה על סוכן מוסד הנשלח להציל את מדינת ישראל מפני ארגון טרור שמאיים על שלום העולם. אם ייכשל במשימה, לא יזכה ראש המוסד להדליק משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל, דבר שפשוט אינו מתקבל על הדעת.

מלחמת 90 הדקות

תסריט ובימוי: איל חלפון

מפיק: אסף אמיר, נורמה הפקות

חברים, נמצא פתרון לסכסוך הישראלי – פלסטיני. פתרון מוסכם על שני הצדדים,  שיביא קץ למחלוקות ושפיכות הדמים. אחרי מאה שנות עימות, ורגע לפני פרוץ גל איבה חדש איום מקודמיו, מחליטים מנהיגי שני הצדדים - ראש ממשלת ישראל וראש הרשות הפלשתינית – שיש רק פתרון הגיוני אחד: משחק כדורגל. מי שמנצח, יישאר כאן. מי שמפסיד, עוזב. לתמיד. ובלי שום טענות והתבכיינויות.

כמו כן, הוחלט להשקיע בהפקת סרט קולנוע במסלול לסרטי קולנוע קטני תקציב:

קאפו בירושלים  -

תסריטאי: מוטי לרנר

במאי: אורי ברבש

מפיק: חיים שריר

ירושלים   1948 – 1950, ברונו, רופא מוורשה שהיה ראש בלוק באושוויץ מגיע עם שרה אשתו לירושלים בתקווה להתחיל בחיים חדשים. עם הגיעם נפוצה שמועה שברונו היה ראש בלוק סדיסט באושוויץ. ברונו נאבק על חייו, על שמו הטוב ועל העקרונות שלפיהם נהג. בסדרה של וידויים אישיים, חושפים הניצולים את קורות מאבקם על אנושיותם בגיא הצלמוות ואת חשבון הנפש שהם עורכים אחרי המלחמה אודות הגבולות המוסריים של מאבקם, על הישרדותם במקום בו המוסר קרס - חשבון נפש שתוקפו לא פג עד היום.

 במסלול הבין לאומי אושרה השקעה של כ-1,600,000 ש"ח בפרויקט הבא: 

עמק רפאים

ארה"ב/ישראל

תסריט: אבי נשר ונועם שפנצר.

בימוי: אבי נשר

מפיקים בחו"ל: אנתוני ברגמן ואייל רימון

מפיק בישראל: דודי זילבר, מטרו תקשורת

אדם הורן, פסיכולוג אמריקני ידוע שם מגיע לירושלים לסדרת הרצאות ומוצא את עצמו בלב המאפליה של פרשת משמורת יצרית ואלימה.  ככל שהפרשייה מסתבכת ונדבכים חדשים נחשפים, עושה הפסיכולוג מאמצים הולכים ומקצינים כדי להציל את הילד, במיוחד כאשר עולה אפשרות מבעיתה שאחד מהוריו מתכנן מעשה עקידה.  לפסיכולוג עבר אפל משלו ועל אף הסכנות הכרוכות בחדירה לעולם המראות המעוותות של בני הזוג, מבין הפסיכולוג שזהו גם הסיכוי האחרון שלו להציל את עצמו.  הורן - שקיווה להארה בירושלים של מעלה – מגלה שלעתים ההארה חבויה דווקא בירושלים של מטה.

 במסלול הפקת סדרת טלוויזיה אשורה השקעה של 500,000 ש"ח לפרויקט הבא:

המשגיח (שם זמני)

תסריט ובימוי: דרור סבו

הפקה: לי ירדני, אבירם בוכריס, מי טי.וי. הפקות ל HOT

ארי מילוס (40) חוקר הפרעות שינה ונוירולוג מוצא את עצמו במרכזה של סדרת מעשי רצח המתרחשים בשכונת ילדותו שהפכה עם הזמן למרכז רוחני של תעשיית הקבלה והרוח. ועקב כך נאלץ להתמודד עם עברו המודחק ועם סימן השאלה המרחף על חייו. הטראומה שפירקה את המשפחה. חקירתו האובססיבית של ארי סוחבת אותו למטה תוך כדי שהוא גורר איתו את בנו איתמר ומעמיד גם אותו בסכנה.

המשגיח היא סדרת מתח בלשית שעלילתה תנוע בין ירושלים של מעלה ומטה, בין מיסטיקה למדע, בין חצרות מקובלים ותעשיית הקמעות לבין המעבדה לחקר הפרעות שינה של הדוקטור ארי מילוס.

 במסלול פיתוח תסריט תסריט לסרט עלילתי אושרה השקעה של 120,000 ש"ח - 40,000 ש"ח בכל אחד מ-3 הפרויקטים הבאים: 

איך להשיג את גבר חלומותייך בעשרה צעדים פשוטים –

תסריטאיות: רחלי בן דרור ואפרת קאופמן

הדס בת ה 14 נעזרת בעצות מהאינטרנט כדי לשבות את ליבו של המדריך שלה בבני עקיבא, בועז. אולם עשר הצעדים ה"פשוטים" מתגלים כמסובכים מאוד, והיא יוצאת למסע התבגרות כואב, מצחיק לעיתים, מפחיד ולומדת הרבה על עצמה ועל העולם. זהו סיפורה של נערה בודדה המנסה לצמוח ולמצוא את עצמה בעולם מבלבל ומנוכר.

גן עדן –

תסריטאי: מיתר קוטלר

קספר ונאצ', החברים הכי טובים, בדרך לחלום משותף; השתתפות בתחרות סקייטבורד גדולה בניו-יורק. אבל עולם הפשע הירושלמי מחליט למקם דווקא בסקייטפארק שלהם זירת קרבות רחוב שסביבה סצנת הימורים.  החלום הופך למלכודת, לגילויים מפתיעים על קרוביהם, על עצמם, על חברות אמת מהי ועל החיים, כשבתוך כל זה רצח אחד משנה הכול.

שומר שתיקה –

תסריט: ענת יוטה צרויה, קלרה וינטר ואלישע בר יוסף

בימוי: ענת יוטה צרויה

מפיק: דוד מנדיל, מוביפלוס הפקות

בירושלים בחצר חסידית אדוקה מתפתחת ידידות מפתיעה בין נער מרדן בן אדמו"ר ועסקן חסידי צעיר וכריזמטי. במהרה מתגלים מניעיו הסודיים של העסקן, שהוא למעשה נוכל. חייו וזהותו של הנער מתערערים כשהוא מוצא עצמו מסובך בפרשת פשע אפלה של התעללות, סחיטה, שידול והונאה, ממנה הוא לא מוצא מוצא.

ענת צור, המשנה למנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים:

הרשות לפיתוח ירושלים רואה חשיבות מרבית בפיתוח תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בעיר אשר מהווה מנוף לפיתוח כלכלי. הפקות המיזם הבולטות באיכותן ומעלות למסך הישראלי והבינלאומי את ירושלים על שלל גיבוריה, מסייעות לבניית תשתית מקצועית בעיר ויוצרות אופק תעסוקתי לבוגרי בתי הספר לקולנוע בעיר. אנו גאים שלאחר שנים רבות, הפקות בינלאומיות רבות בוחרות להצטלם בירושלים.

יורם הוניג, מנהל המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים:

שנת 2014 תתאפיין בנפח הפקות שירושלים לא ראתה מעולם, בממוצע אחת לחודש מתחילה הפקה חדשה. במקביל, השנה ייפתחו בעיר אולפנים מקצועיים בדגש על תחום האנימציה וזאת בעקבות המטרה שהמיזם שם לעצמו להקים תעשיית אנימציה יציבה בעיר.

המיזם לקולנוע וטלוויזיה ברשות לפיתוח ירושלים השקיע מהקמתו בשנת 2008 ועד היום יותר מ-45 מיליוני ש"ח בהפקת 37 סרטי קולנוע, 15 סדרות טלוויזיה שני פרויקטים באנימציה ו-8 פרויקטים בינלאומיים ובפיתוח 69 פרויקטים חדשים. 

תמונה: פלאש 90. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה