הפיצוץ בשכונת גילה : זוג הורים ובנם בן השנתיים נהרגו



הותר לפרסום שמות ההרוגים בפיצוץ: אברהם טופאן בן 56 אשתו גלית בת 42 ובנם יוסף חיים בן השנתיים.
הם נהרגו מפיצוץ גז בדירתם הלילה ברחוב שבתאי הנגבי בשכונת גילה בירושלים, צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי לסה"כ 14 נפגעים שאותרו וחולצו מהבניין, בהם: 3 הרוגים ו-11 פצועים. הוארך מעצרו של הטכנאי

הלילה (יום שני) זוג הורים ובנם, תינוק בן השנתיים נהרגו בפיצוץ, הפיצוף אירע בבניין ברחוב שבתאי הנגבי שבאזור שכונת גילה בירושלים. כתוצאה מהפיצוץ נפגעו 11 בני אדם נוספים: אחד באורח קשה, אחד באורח בינוני, שבעה באורח קל ושני נפגעי חרדה.
הפצועים פונו לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

מחקירת המשטרה עולה חשד לרשלנות של טכנאי חברת אספקת גז.

דוד קריספל, כונן 'איחוד הצלה' שטיפל באירוע מספר, "מדובר בטרגדיה קשה - התקבלה קריאה מהמוקד על שמיעת פיצוץ בשכונת גילה בירושלים, הוזנקו כוננים רבים למקום, בזירת האירוע מצאנו הרס רב, חלק גדול מהבניין קרס, היה חשש לקריסה של הבניין כולו, יחד עם כוחות הביטחון הנוספים טיפלנו ב-15 נפגעים חלקם במצב קשה וחלקם פונו תוך כדי החייאה לבתי החולים", והוסיף: "אחרי שנים רבות בתחום לא ראיתי מראות כאלו קשים".

חוקרי מרחב מוריה עיכבו לחקירה את הטכנאי אשר הגיע אתמול אל הבניין בו אירע הפיצוץ, על פי בקשת דיירי הבניין הגיע הטכנאי לאחר שהריחו שקיימת דליפת גז. על פי חקירה ראשונית ניתן טיפול זמני עד הבוקר. החקירה נמשכת.

השכנה, יוכבד אפללו, שגרה מתחת לדירה בה אירע האירוע מספרת לירושלים נט: 

עיריית ירושלים מעניקה סיוע למשפחות שבתיהם נפגעו מפיצוץ בלון הגז בגילה צוותי החירום של העירייה הגיעו למקום האירוע בגילה מיד עם התרחש הפיצוץ.  

העירייה הפעילה חפ"ק עירוני של אגף חירום ביטחון לטיפול באירוע. צוותי מבנים מסוכנים סרקו את הדירות שנפגעו ופינו דיירים למניעת כל סכנה נוספת. 

צוותי חירום מורחבים של אגף הרווחה הגיעו מיידית למקום והעניקו סיוע למשפחות שדירותיהם נפגעו.הצוותים מיפו את המשפחות שבתיהם נפגעו והציעו סיוע בלינה ופינוי לבתי מלון. מרבית המשפחות התפנו לבני משפחה ושכנים ו2 משפחות הועברו לבית מלון.  

צוותי הרווחה נמצאים בקשר גם עם קרובי המשפחה של ההרוגים באירוע להענקת סיוע ככל שיידרש. הצוותים יעמדו בקשר עם כל המשפחות שפונו לגבי המשך הטיפול והענקת. סיוע בפינוי למלונות באמצעות לשכת הרווחה בגילה וצוותים נוספים.


נכון לשעה 9:16-
נמסר מבית החולים הדסה עין כרם כי יש 9 נפגעים, אישה כבת 50, פצועה קשה מאוד מאושפזת בטיפול נמרץ. זוג כבני 80 פצועים בינוני, 4 פצועים קל, 2 נפגעי חרדה.

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ הגיע לזירת האירוע. ואחרי שערך סיור אמר "זה אירוע קשה, טרגי, שבו קיפחו את חיים שלושה בני משפחה אחת. ראיתי את מידת ההרס, זה הרס גדול מאוד. לצערי זה לא אירוע ראשון. הכול ייחקר ואני סמוך ובטוח שהמשטרה תגיע לממצאים הנדרשים. אני לא מחפש אשמים, בואו נמתין מספר ימים".

תושבים מגיעים לקחת חפצים מבתיהם 

ב-10:30 יובא להארכת מעצר הטכנאי שעובכ אמש לחקירה, עו"ד יהודה שושן אמר בראיון: "כל בעל מקצוע ברגע שקורה משהו כזה ומוצאים את השעיר לעזאזל הראשון, מרגיש נורא ואיום גם ברמה האישית על אובדן אנשים וגם ברמה המקצועית שסבורים שהוא לא פעל כפי שהוא צריך לעשות. אני בטוח שמשטרת ישראל יגיעו לכלל מסקנה שהוא פעל כראוי והוא לא נושא בחובו שום פן פלילי". 

מעצרו של הטכנאי הוארך היום (יום ב') עד ליום רביעי הקרוב. פרטיו אסורים לפרסום.

הבניין שקרס:


 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה