"את יכולה למנוע את סרטן צוואר הרחם"



בכל שנה מאובחנות כ 200 נשים בישראל החולות בסרטן בצוואר הרחם וכ-80 נשים נפטרות מהמחלה מדי שנה. שבוע המודעות למניעת סרטן צוואר הרחם נערך השבוע בפעם הראשונה, מטרתו לעודד נשים בישראל לקחת אחריות על בריאותן ובריאות בנותיהן

את סרטן צוואר הרחם אפשר למנוע אך נשים רבות לא מודעות או חוששות לעשות בדיקה פשוטה שיכולה למנוע את התפתחות הסרטן. בשל חוסר מודעות לנושא, רק 40% מהנשים בישראל מבצעות את בדיקת ה"פאפ" לגילוי מוקדם של תסמיני המחלה.

בבדיקת "פאפ" פשוטה ולא מכאיבה ובה אוספים תאים מצוואר הרחם לשם גילוי שינויים טרום  סרטניים  וטיפול נכון בהם ימנעו  את  התפתחות מחלת הסרטן. האיגוד הגיניקולוגי ממליץ על  ביצוע  משטח  פאפ  פעם  בשלוש שנים מגיל  25-65. הבדיקה ניתנת בחינם לנשים בגילאי 35-54. קבוצות גיל אחרות צריכות לשלם על  הבדיקה  כ 90 ₪ בלבד.

בשנת 2007 באזורי הפריפריה רק 10% מהנשים  ביצעו את בדיקת ה"פאפ" לעומת 50% במרכז הארץ. בחמישים השנים האחרונות, לא חלה ירידה בתחלואה ובתמותה מסרטן צוואר הרחם במדינת ישראל בניגוד למגמת ירידה בכל מדינות אירופה המערבית.

מניעה ראשונית של סרטן צוואר הרחם היא חיסון הניתן בגילאים צעירים, ומונע את הפגיעה של הנגיף בצוואר הרחם.

מחקרים מוכיחים, כי החיסון יעיל ב- 99% במניעת הדבקה בנגיפים הגורמים ל-70% ממקרי סרטן צוואר הרחם.

החיסונים בטוחים לשימוש, ויעילותם מקסימאלית כאשר הם ניתנים בגיל צעיר לפני או עם התחלת קיום יחסי מין. יחד עם זאת חשוב להדגיש, כי נשים בכל גיל יכולות להתחסן ולמנוע הידבקות מבני זוג חדשים. גם בנים יכולים להתחסן.

מעל 170 מיליון חיסונים כבר ניתנו ברחבי העולם. רשויות הבריאות בכל העולם קבעו שהחיסונים בטוחים, תופעות הלוואי זניחות ואינן שונות מחיסונים אחרים. 

כמה נתונים מרכזיים:

· בכל שנה מאובחנות כ 200 נשים בישראל החולות בסרטן בצוואר הרחם  כ כ-80 נשים           נפטרות מהמחלה מדי שנה.

· את סרטן צוואר הרחם ניתן למנוע ב-80%-90% מהמקרים.

· בשונה ממדינות המערב, בישראל לא חלה ירידה בתחלואה או בתמותה מסרטן צוואר              הרחם  במהלך 50 השנים האחרונות.

· בשנת 2007 רק 10% מהנשים באיזורי הפריפריה עברו משטח פאפ לעומת 50% מהנשים           במרכז הארץ .

· סרטן צוואר הרחם מתפתח כאשר תאי צוואר הרחם  מתחילים  להתרבות באופן לא               מבוקר. התפתחות סרטן צוואר הרחם מתחילה מזיהום הנגרם מנגיף הפפילומה האנושי         (HPV) המועבר ביחסי מין. בשונה מהדעה הרווחת, סרטן צוואר הרחם יכול לתקוף כל           אישה שקיימה יחסי  מין. 

תמונה: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה