״תסתכלו לי בעיניים״



״תסתכלו לי בעיניים״- זה שמו של קמפיין דיגיטל שהושק היום (יום ד') על ידי הנשיא פרס ומשרד המשפטים במסגרת המאבק באפליה ובגזענות שמוביל המשרד בימים אלו באמצעות לשכת הפרסום הממשלתית. במסגרת קמפיין הדיגיטל נעשית פניה ישירה לציבור הרחב בכדי לרתום אותו למאבק באפליה בחברה הישראלית

במסגרת קמפיין הדיגיטל נעשית פניה ישירה לציבור הרחב בכדי לרתום אותו למאבק באפליה בחברה הישראלית, ע״י חתימה על עצומה דיגיטלית באמצעות העלאת תמונות עיניים לרשת האינטרנט. המטרה היא להגיע לקהל רחב ככל הניתן, על מנת לייצר את קולאז׳ העיניים הגדול ביותר שהופק אי פעם בישראל. המסר של קמפיין הדיגיטל הוא שרק יחד ניתן להיאבק בתופעת האפליה, שהיא עבירה על החוק וגם עוולה חברתית.

החותם הראשון על העצומה הדיגיטלית ומוביל הקמפיין, הוא לא אחר מאשר האזרח מספר 1, נשיא המדינה שמעון פרס, שנרתם גם הוא למען המאבק בתופעה הפסולה והעלה הבוקר לעמוד הפייסבוק שלו את תמונת העיניים שלו. גם שרת המשפטים, ציפי לבני, שיזמה את קמפיין משרד המשפטים, העלתה את תמונת עיניה לפייסבוק וכן לאתר הקמפיין.  לעצומה הדיגיטלית והקריאה להילחם באפליה ובגזענות הצטרפה התאחדות הסטודנטים, שפועלת לקדם את הנושא בקרב הצעירים.  

את תמונות העיניים ניתן להעלות לקיר הקולאז הדיגיטלי בשתי דרכים שונות- דרך האתר הייעודי לקמפיין או דרך האינסטגרם עם חתימה #חותמיםעםהעיניים. האתר מאפשר, לאחר העלאת תמונת העיניים, לשתף אחרים בדבר ההצטרפות למאבק באפליה. 

קמפיין דיגיטל זה, כאמור, הוא חלק מקמפיין נרחב יותר, בכל אמצעי התקשורת, שהופק בעקבות מקרי אפליה רבים שאירעו בשנה החולפת וזכו לתהודה רבה. כדי להוקיע תופעה בזויה זו, יזמה שרת המשפטים את הקמפיין שמטרתו להזכיר לציבור הרחב כי גזענות היא לא רק פסולה מוסרית, אלא גם מהווה עבירה על החוק.

נשיא המדינה: "ישראל שוללת מן היסוד אפליות על רקע דתי, לאומי, אתני או מגדרי, הרי כולנו נולדנו בצלם אלוקים. לכל אדם הזכות להיות שווה, והזכות השווה להיות שונה".

שרת המשפטים ציפי לבני:" במדינה דמוקרטית אין מקום לגזענות ולאפליה שהיא עבירה על החוק. אנחנו נמשיך להפגין אפס סובלנות לתופעות הללו, שאנחנו חותרים ופועלים למגר אותן. אך צריכה להיות גם התגייסות שלכם - אזרחי ישראל שאכפת לכם מעתיד החברה והמדינה. אתם, שרובם המכריע יודע שגזענות ואפליה לא רק גוררות השלכות חוקיות, אלא גם השלכות מוסריות. הגיע הזמן שנסתכל זה לה בעיניים, ונבין שכולנו בני אדם שווים בפני החוק ובפני האלוהים, ושאין מקום לתופעות הללו בישראל של 2014"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה