ישראל נפרדת: ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון הובא למנוחות



אלפי אזרחים ובכירים מהעולם הגיעו לטקס האשכבה של אריאל שרון ז"ל שהתקיים במשכן הכנסת, נשיא המדינה, שמעון פרס: "אריק, היית כתף שעליה נשען ביטחונו של עמנו. תולדות חייך שזורים בתולדות המדינה". אריאל שרון ז"ל הובא למנוחות בחוות השקמים

אורחים רבים מהארץ ומחו"ל הגיעו ללוות את אריאל שרון ז"ל בדרכו האחרונה, טקס האשכבה התקיים במשכן הכנסת. בטקס לקחו חלק חברי הכנסת, ראש הממשלה, בנימין נתניהו. נשיא המדינה, שמעון פרס. ומשפחתו של אריאל שרון.

נשיא המדינה ספד בטקס האשכבה הממלכתי לזכרו של אריאל שרון ז"ל ואמר: "אריק, חבר, מנהיג ומצביא. אנו נפרדים ממך היום, אריק, היית כתף שעליה נשען בטחונו של עמנו. תולדות חייך שזורים בתולדות המדינה. וחייך הקדשת לחַיֶּיהָ. טביעות רגליך חרוטות בכל גבעה ועמק. יבולם קצרת בחרמש ועל השיבולים הגנת בחרב. טביעות אצבעותיך ניכרות בכל מצב מדיני ובכל מוצב צבאי, קיבלת וביצעת החלטות נוראות  הוד. זכורני שבראשית שנות החמישים, מפקד התבקשתי להציג בפני דוד בן גוריון קצין צעיר. הוא היה אז סטודנט להיסטוריה. בעל רעיונות מקוריים להכות בפדאיון שהסתננו לירושלים. התיאור שקיבלתי עליו נשמע באוזניי כשיר יותר מאשר ביוגרפיה. נאמר לי שהוא חכם ואמיץ- בלתי שיגרתי ונועז. בעל כושר הנהגה וכושר החלטה נחוש. הוא חייל שאינו חת מאויב. ואזרח שאינו נבהל מחזון. צעיר זה, אריק שרון שמו, נולד לגדולות. נפגשנו עמו ומיד נוצרה בינינו חברות. חשתי שלפני צעיר שהוא משכמו ומעלה, נכון לשרת את עמו עד תום, וביכולת נדירה. בן - גוריון אהבו ממבט ראשון. דבריו כבשו לבבות. ופָקוּדַיו הלכו אחריו בעיניים עצומות. ובהיפגע אחד מהם הוא לא עַזבהו עד להחלמתו המלאה. משפחות השכולות שיקיריהם נפלו בקרב הוא היה אח ומנחם. הוא ידע לספר גבורתם בשפה מרגשת ובלתי נשכחת. ישראל אהבה אותו והוא אהב את בניה ורגביה.

עוד הוא הוסיף, "מכובדיי, אריק היה איש אדמה. ריחה ערב לאַפוֹ ואת תלמיה הוא חרש, זרע וקצר. על שלומה הוא הגן כאריה, את בניה הוא לימד קשת ואת צעיריה להניף חרמש. וכשהיה כבר אגדה צבאית בחייו, הוא לא פסק לשאת עיניו ליום שבו ישראל תשכון לבטח. בניה ישובו לגבולם. והשלום יפקוד את הארץ המובטחת. היו פנים באישיותו של אריק שלא נרשמו בביוגרפיה הצבאית שלו. הרגישות שלו שפרצה משתיאר פרח או עץ. פרפר או ציוץ ציפור. וכמובן כשדיבר על חבריו או רעיו. אהבת לילי ואריק הייתה לשם דבר. ילדיו שכנו בליבו והוא קרן להם קסם. עמרי וגלעד עמדו לצדו לילה ויום, עד לנשימתו האחרונה, במסירות ובאהבה שאין לה קץ. אנו מלווים היום למנוחה אחרונה לוחם משכמו ומעלה, מפקד שידע לנצח. מנהיג שנשם חלום. אדם שהקסים את הבריות, גם בשעות הקשות. אריק, איש נדיר היית. הפכת דברים שנראו כבלתי אפשריים למנופים של אפשרויות אדירות. תמיד הדפת סכנות ומעולם לא דחית הכרעות. החלטת וגם ניצחת. תדע מנוחה, מנהיג גדול. שלא הרשה מנוח לעצמו בשירות עמו, בהגנת ארצו ובהפרחת שדותיה. האדמה שממנה באת תחבק אותך עתה בזרועותיה הגדולות והחמות של ההיסטוריה של עמינו, ותקבל אותך כאיש שהוסיף לה פרק היסטורי בלתי נשכח. וכדברי המשורר:" ואומה תעמוד - קרועת לב אך נושמת לקבל את הנס, האחד, אין שני... " היה זכרך, אריק, ברוך.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לאריאל שרון בדרכו האחרונה "שרון היה מגדולי המצביעים שקמו לעם ישראל , אריק שייך לדור המייסדים, דור הקוממיות. לאריק שרון היה תפקיד מרכזי בגבורה זו. אריק גם גילם וייסד את תורת האיגוף בקרב, הוא עשה זאת במעבר המתלה ובקרבות הגדולים של מלחמת ששת הימים. אבל יותר מכל בא לידי ביטוי תפקידו במלחמת יום כיפור כשבצעד לפיקודו הוא הביא לסיומה של המלחמה שנפתחה בקשיים גדולים למדינת ישראל. לא תמיד הסכמתי עם אריק ולא תמיד הוא הסכים איתי אבל תמיד עבדנו יחד למען בטחונה של מדינת ישראל. הוא הבין היטב את מהות האנטישמיות, הוא החשיב מאוד את הקשר שלנו עם בעלת בריתנו, ארה"ב וידע לעמוד בתקיפות על האינטרסים שלנו. אריק, עם ישראל נפרד ממך היום, תרומת היחודית לביטחון המדינה חקוקה בימי ההיסטוריה של מדינתנו".

בעקבות הגעתו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נחסמה התנועה בכביש 1 מנתב"ג לירושלים לסירוגין. 
בשעה זו (11:15) החלו ללוות שוטרי אגף התנועה ב-11 אופנועים ו-4 ניידות את ארונו של אריאל שרון ז"ל במבנה טקסי וממלכתי להלוויה שצפוייה להערך בחוות השקמים בשעה 14:00. 

התנועה בצירים בהם תנוע השיירה תיחסם לסירוגין : צומת סחרוב, כביש 2 מערב, מחלף לטרון, כביש 3 מערב, מחלף שורק, כביש 6 דרום, כביש 40 דרום, צומת בית קמה, כביש 293 מערב, צומת שדה צבי, כביש 334 ומשם לחוות השקמים.  

תמונות בגוף הכתבה- באדיבות דוברות הכנסת

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה