במד"א ערוכים להלווייתו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון



עם היוודע דבר מותו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון, עלתה ההיערכות המבצעית במד"א מדרגה וכוחות מד"א ערוכים לאבטחת אירועי הפרידה מאריאל שרון ברחבת הכנסת ובחוות השקמים, על פי ההערכות, עשרות אלפי בני אדם צפויים לפקוד את רחבת הכנסת ולהגיע להיפרד משרון גם בחוות השקמים

החל מהבוקר (יום א') העלו מרחבי ירושלים, נגב ולכיש של מד"א את רמת הכוננות שלהם, והמוקדים ערוכים לקראת הגעתם של עשרות אלפי בני אדם הן לרחבת הכנסת והן למסע ההלוויה שייערך מחר (יום ב'). גם בשאר מרחבי מד"א תוגברו כוחות השגרה על מנת להעניק מענה מהיר ומיידי לכל צורך שעלול להתעורר.

נכון לשעה זו, מוצבים כוחות מתוגברים של מד"א הן ברחבת הכנסת והן בחוות השקמים, והם כוללים חובשים, פאראמדיקים, אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי מד"א הערוכים להעניק מענה לכל תרחיש אפשרי.

מחר (יום ב'), ייערך בכנסת ישראל טקס אשכבה החל מהשעה 09:30 ועד לשעה 12:00. כוחות מד"א יוצבו גם בשעות אלה במקום, על מנת להעניק מענה רפואי במידה ויתעורר למאות באי הטקס.

בשעה 12:00 יעשה ארונו של שרון את דרכו האחרונה מהכנסת אל חוות השיקמים. את השיירה תלווה ניידת טיפול נמרץ של מד"א וכוחות רפואיים נוספים.

בין השעות 14:00-17:00 ייערך טקס ההלוויה בגבעת הכלניות שבחוות השיקמים. על פי ההערכות, אל הטקס צפויים להגיע עשרות אלפי בני אדם מהארץ ומהעולם, וכוחות מד"א נערכים מבעוד מועד להענקת מענה רפואי מלא גם באירוע זה. בין היתר, ילוו את האבלים ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אמבולנסים 4X4, טרקטורבולנס (טום-קאר), ג'יפבולנס, תחנת אירוע רב נפגעים, רכב חפ"ק מתקדם, אופנועי מד"א, וחובשים ופאראמדיקים רבים שיתפזרו בשטח בחוליות רגליות ויעניקו מענה מיידי לכל מי שיזדקק לכך, מסוק מד"א יעמוד אף הוא בכוננות ויוזנק עפ"י הצורך.

במקביל להיערכות הרבה של מד"א ברחבת הכנסת ובחוות השקמים, ערוכים כוחות מד"א להעניק ליווי רפואי על פי הנדרש לאישי ציבור בכירים מהארץ ומהעולם, וילוו אותם לאורך כל שעות הטקסים. 

במד"א קוראים לציבור הצפוי להשתתף בהלוויה להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד 101 בכל צורך רפואי שמתעורר. כוחות מד"א הפזורים בשטח יידעו להגיע מיידית לכל מי שנזקק לכך, ולהעניק לו מענה מלא ומקצועי.

בנוסף, מד"א נערך מבעוד מועד לעומסים הצפויים בכבישים המובילים לירושלים היום, ולחסימות הצירים הצפויות בשל מעבר שיירת הכבוד המלווה את ארונו של ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון ז"ל.

כמו כן מזכירים במד"א לציבור, כי גם בעת ההלוויה, מוקד מד"א ימשיך ויקבל קריאות שגרה מכל רחבי הארץ וכי כוחות מד"א ערוכים להגיע לכל קריאה בזמן הקצר ביותר. על כן, מזכירים במד"א לציבור כי בעת הצורך רפואי יש לחייג למוקד 101 של מד"א ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד, עד להגעת כוחות מד"א.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "קיבלנו בצער רב את ההודעה על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, וכעת נערכים כוחות מד"א באופן מתוגבר על מנת לאבטח את מסע ההלוויה על הצד הטוב ביותר. אני מזכיר לציבור לחייג למוקד 101 בכל צורך רפואי שעלול להתעורר. כוחות מד"א ערוכים להעניק טיפול וסיוע תוך עמידה באתגר של חסימות הצירים הצפויות במהלך היום ומחר, ולהגיע לכל אזור בזמן הקצר ביותר".  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה