לראשונה: ביקור רשמי של נשיא סרי-לנקה בישראל



ביקור היסטורי ראשון של נשיא סרי-לנקי בישראל הגיע לשיאו היום (יום ה') בקבלת פנים רשמית שערך נשיא המדינה לנשיא סרי-לנקה Mahinda Rajapaksa

נשיא סרי-לנקה הגיע לביקור בישראל במטרה להרחיב ולהעמיק את היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות. בתום קבלת הפנים קיימו השניים פגישת עבודה במהלכה דנו  בקידום תהליך השלום, קידום פרויקטים כלכליים וכן חיזוק שיתופי הפעולה בין ישראל וסרילנקה בתחומי החקלאות, ניהול מים, היי-טק וחדשנות.

נשיא המדינה בדבריו: "ישראל נחושה להגיע להסכם שלום עם הפלסטינאים. חתמנו בעבר על שני הסכמי שלום מאוד חשובים- האחד עם מצרים, המדינה הערבית הגדולה במזרח-התיכון, והשני עם ירדן- המדינה הקרובה ביותר לישראל. אפילו אם השלום אינו מושלם, הוא עדיף על פני מלחמה. השלום עם שתי מדינות חשובות אלה עומד במבחן הזמן והקשיים.  גם אנחנו וגם הפלסטינאים יודעים היום שאין פתרון אחר מלבד פתרון שתי המדינות. מדינה ערבית- פלסטין, ומדינה יהודית- ישראל, יחיו יחד זו לצד בשלום והבנה וינצלו את יתרונותיה של הכלכלה הגלובאלית בכדי להילחם בעוני, מלחמות ואבטלה".

נשיא סרי לנקה הביע תמיכה בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינאים ואמר: "אנו תומכים במדיניות של האומות המאוחדות הגורסת כי גם לפלסטינאים וגם לישראלים תהיה מדינה חופשית ועצמאית. סרי לנקה תומכת בשלום בין כל העמים". בהמשך דבריו התייחס נשיא סרי לנקה ליחסים בין המדינות ואמר:" אני הנשיא הראשון מסרי לנקה שמבקר בישראל, כבר כשקיבלנו את עצמאותנו בשנת 1948 החלו לכנן היחסים הדיפלומטים בין מדינותינו, וישראל הפכה לאחת מהמדינות הראשונות עמן קיימנו יחסים דיפלומטים". נשיא סרילנקה הביע הערכה גדולה לכלכלת ישראל, וליכולותיה החדשניות בתחומי הטכנולוגיה, החקלאות, והמים והדגיש כי חלק מרכזי בביקורו נועד להרחיב ולהעמיק את שיתופי הפעולה בין ישראל לסרי-לנקה בתחומים אלו.

יצוין כי הערב, יערוך נשיא המדינה ארוחת ערב רשמית לכבוד נשיא סרילנקה בהשתתפות אישים בולטים מישראל ומסרילנקה. במהלך הארוחה יישאו שני הנשיאים נאומים מיוחדים.


צילום: מארק ניימן/לע"מ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה