אושר סופית: שינוי שם הוועדה לקידום מעמד האישה



בעקבות בקשתה של יו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד), ולאחר הליך הכנה בוועדת הכנסת, אישרה לפני זמן קצר מליאת הכנסת, לשנות את שמה של הוועדה לקידום מעמד האישה, ומעתה היא תיקרא "הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי"

ח"כ לביא הסבירה מעל דוכן המליאה כי "מעמד האישה בישראל עבר שינויים ותמורות מאז הקמתה של הוועדה בשנת 1991 ועד היום. הושגו הישגים רבים בתחום מבחינת חקיקה, שינוי נורמות חברתיות והעלאת הנושא לסדר היום הציבורי. שם הוועדה, כפי שהוא מופיע בתקנון הכנסת, אינו משקף באופן מלא את ההתקדמות החברתית בתחום השוויון בין המינים."

ח"כ לביא הציגה מחקר שנערך לבקשתה על ידי מרכז המחקר והמידע של הכנסת ממנו עולה כי בפרלמנטים בעולם, בהם יש ועדה ייעודית לנושא, השם החוזר ועולה הוא "הוועדה לשוויון מגדרי". לביא הוסיפה כי "גם מבדיקה שערכה עם חוקרות המומחיות בנושא ועם חברות כנסת עולה תמיכה רחבה בשם זה, אך עלה גם רצון לשמר את השם הקיים.

לאור זאת הוחלט להרחיב את שם הוועדה ולקרוא לה "הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי". 

שינוי השם עורר זעם והתנגדות בקרב חברי הכנסת החרדים. ח"כ משה גפני אמר: "מטרת שינוי השם היא לקחת את הוועדה לקידום מעמד האישה למחוזות מיותרים לגמרי. הוועדה עוד לא סיימה לטפל בנושאים שבאחריותה כיום, והרחבת הנושאים של הועדה רק פוגעת במעמד האישה."

 

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה