דיון בבג"ץ: עתירה נגד הפעלת מאבטחים פרטיים במימון המדינה



היום (יום ג') התנהל דיון בהקצאת מאבטחים על ידי משרד השיכון להגנת יהודים במזרח ירושלים , העותרים דורשים להפסיק את עבודות חברות האבטחה הפרטיות ולהעביר את הטיפול למשרד לביטחון פנים

בעתירה, דרשו תושבים פלסטינים משכונות מזרח ירושלים וכן האגודה לזכויות האזרח, להפסיק את עבודת חברות האבטחה הפרטיות בהתאם להמלצות ועדת אורי אור משנת 2006. בג"ץ הוציא צו על תנאי, בו נדרשה המדינה לנמק מדוע לא תועבר האחריות על הנושא לידי המשרד לביטחון פנים, ומדוע לא תישקל מחדש הגדרת סמכויותיהם של המאבטחים.  

 כ-370 מאבטחים פרטיים במימון המדינה פועלים במתחמי התנחלויות בירושלים המזרחית, בהם מתגוררים כ-2,500 תושבים יהודים. תקציב האבטחה מגיע ממשרד השיכון והוא עומד על כ- 67 מיליון ₪ בשנה. 

לדברי עו"ד קרן צפריר מהאגודה לזכויות האזרח, "התושבים היהודים זכאים להגנה, אבל כך גם שכניהם הפלסטינים. להבדיל ממשטרה, שאחראית על שמירת הסדר הציבורי ואמורה לפעול לטובת כלל התושבים וללא אפליה, המאבטחים החמושים של המתנחלים בירושלים המזרחית, הממומנים מכספי משלמי המסים, מחויבים אך ורק להגנתו של צד אחד במציאות המתוחה הזו."   

היום (יום ג') התקיים בבג"ץ דיון שני בעתירתנו בעניין הדרישה להעביר את האחריות לביטחון התושבים בירושלים המזרחית מידי חברות אבטחה פרטיות אל המשטרה.

 במהלך הדיון הבהירו השופטים כי הם לא מתכוונים לקבל את העתירה, ואף המליצו למחוק אותה. יש לעותרים 48 שעות להודיע לבית המשפט מה תהיה החלטתם, כשהמסר הברור הוא שאם לא תמחק העתירה היא תידחה.

צילום: flash 90

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה