אולמרט עולה למתקפה בכנס באוניברסיטה העברית: "רק ראש ממשלה טמבל לא ייעשה שלום"



"רק ראש ממשלה טמבל לא יעשה שלום וראש ממשלה שיעשה שלום הוא לא טמבל", כך אמר הצהרים ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בכנס מיוחד באוניברסיטה העברית לרגל צאת ספרם של ד"ר זוהר קמפף ופרופ' תמר ליבס מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית וממכון טרומן, העוסק בשינויים שחלו בסיקור החדשותי של סכסוכים אלימים

אולמרט הביע את תקוותו כי המשא ומתן הנוכחי עם הפלסטינים יבשיל להסכם ואמר: "אם נעשה הסדר שלום עם הפלסטינים התועלת שתיגרם למדינת ישראל תהיה גדולה יותר מכל דבר שאנחנו נוכל להשיג אי פעם. שלום עם הפלסטינים ישנה לחלוטין את מערכות היחסים הבינלאומיות שיש לישראל עם מרבית המדינות המוסלמיות ויהפוך את כל המזרח התיכון לאזור הרבה יותר יציב, חזק, עשיר ומצליח. אפשר להשיג עכשיו שלום שיבטיח גם את בטחונה של מדינת ישראל, גם את יהדותה, גם את הציונות שלה וגם את ביטחון תושביה, ובמקביל להקים מדינה פלסטינית שתהיה מדינת לאום של העם הפלסטיני. אפשר לעשות את זה, פשוט המנהיגים צריכים לקבל החלטות".

אולמרט התייחס למגעים שקיים כראש ממשלה עם נשיא סוריה בשאר אסד ואמר: "אני ניסיתי לעשות שלום עם סוריה. לפי דעתי, אסד מבין היום שהוא החמיץ את הזדמנות חייו שלא קפץ על ההזדמנות שהצעתי לו, ועליי לומר שהצעתי לו הזדמנות יוצאת דופן. הוא עשה טעות דרמטית משום שהוא היה יכול לחסוך לעצמו את כל המרידה ואת כל מה שקרה בסוריה מאז".

אולמרט יצא באירוע נגד הסיקור התקשורתי לו זכה בזמנו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון הנמצא כיום בסכנת חיים מיידית: "התקשורת התחילה לאהוב את שרון רק שהוא נכנס לתרדמת. לפני כן הוא נרדף על ידה. לילה לפני ששרון קרס התפרסמה ידיעה ראשית בערוץ 2 שאדם נעצר בחשד שהוא שילם מיליון דולר וחצי שוחד לראש הממשלה אריק שרון. היום נוכח מצבו הבריאותי, מופנית כלפי שרון אמפטיה אנושית אך אז היחס לו הוא זכה מהתקשורת היה אכזרי. הוא  היה יעד להתקפות שלא היה להן שחר ושגרמו לו צער רב. שרון היה אדם בעל כושר עמידה לא מבוטל אבל אני יודע שההתקפות האלו לא היו פשוטות עבורו".

באשר למלחמת לבנון השנייה אמר אולמרט: "שום מלחמה בהיסטוריה של מדינת ישראל לא הביאה בגזרה שבה היא נערכה לשקט ממושך כל כך כמו מלחמת לבנון השנייה. החליטו שהיא נכשלה כי היא לא הציגה את התמונה שאנחנו היינו רגילים לראות אחרי מלחמות, של חבר'ה ששועטים על טנקים ועל ג'יפים בתוך מרחבים אין סופיים של שטחים שאחר כך לא היינו יודעים מה לעשות איתם.  אבל הוכחה ששבע שנים וחצי שהם לא יורים. מבלי להיכנס לפרטים עליהם ניתן לקרוא בעיתונות זרה, נדמה לי שהייתי ראש הממשלה שבתקופתו נעשו יותר פעולות דרמטיות ורגישות. לא איימנו לפני כן ולא התרברבנו אחרי כן, אבל עשינו את הדברים האלה".

 

צילום: ששון תירם 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה