הדסה מצטמצמת



אביגדור קפלן, מנכ"ל בית החולים הדסה, חשף היום (יום א') את תלוש המשכורת שלו שעומד על 99,204 אלף ברוטו לחודש. בראיון לרדיו ירושלים אמר: "כדי להציל את הדסה אנו נאלצים לפטר קומץ קטן של עובדים"

זה לא סוד שבית החולים הדסה נמצא כבר תקופה במצב כלכלי קשה, הגרעונות שלו הולכים וגדלים והפתרונות לא ממהרים לבוא. היום (יום א') בראיון לרדיו ירושלים שוחח אביגדור קפלן, מנכ"ל בית החולים, עם שלום אורן בתכנית 'בדרך הביתה' על תכנית ההבראה ועל ההשמצות נגדו.

"הדסה נמצאת במשא ומתן עם האוצר, בניסיון לעזור להדסה לצאת מהמשבר בו היא נמצאת", עוד הוסיף, "כי הממשלה עתידה לסייע לבית החולים לצאת מהגירעון מה שיכלול גם תכנית הבראה, שתכלול גם צמצום כוח אדם, ולכן כדי להציל את הדסה אנחנו נאלצים לפטר קומץ קטן של עובדים, מדובר בתנאי של האוצר ושל נשות הדסה, הדסה תצמצם את העובדים ותוריד אותם לקבלת משכורת סבירה".

במכתב לעובדים ולעובדות שנשלח לעובדי בית החולים על ידי מנכ"ל בית החולים אביגדור קפלן נכתב "שקר שנאמר מספר רב של פעמים אינו הופך לאמת. נמנעתי עד כה מלהגיב על השמצותיו ושקריו הבוטים של יו"ר ועד העובדים מר ברוכיאן, אך הפעם הוא עבר כל גבול ועל כן מצאתי לנכון להביא בפניכם את העובדות המתייחסות למשכורתי. המשכורת שנקבעה לי על ידי הדירקטוריון הייתה נמוכה ממשכורתם של שני קודמי והועמדה על סך של 105,111 ₪ ברוטו לחודש. בנוסף, למשכורת משולם לי מדי חודש על פי החוזה עמי סך של 5,445 ₪ ברוטו עבור ההפרשות לקופת גמל, להם זכאי כל עובד. החל מחודש אוקטובר 2013 הנחתי ביוזמתי להקטין את משכורתי ב 10% והיא הופחתה - בסך של 11,022 ₪ לחודש. משכורתי לאחר ההפחתה עומדת מאז על סך של 99,204 ₪ ברוטו לחודש.


אמנון ברוכיאן, יו"ר ועד עובדי הדסה גם הוא הגיב למצבה של הדסה ואמר "כל יום שני וחמישי אנחנו מתבשרים על עניין חדש וכעת התבשרנו על הקמת עמותה ולעשות שוק עבדים, אנחנו לא ניתן לזה לקרות בשום פנים ואופן. עדיין לא ראינו תכנית הבראה, ככה לא בונים חומה, תכנית הבראה צריכה להיות כתובה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה