אריאל שרון 1928-2014



אריאל שרון בן 85 הלך לעולמו, ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון אושפז בדיוק לפני שמונה שנים לאחר אירוע מוחי חריף ומאז לא שב להכרתו. בשבוע האחרון חלה הדרדרות במצבו והיום (יום שבת) הוא הלך לעולמו

אריאל שרון היה ראש ממשלה, שר בטחון שר החוץ ,יו"ר הליכוד, יו"ר קדימה ואלוף פיקוד הדרום.
שרון נולד בכפר מל"ל בשם אריאל שיינרמן. שרון שירת בהגנה, היה מפקד יחידה 101, שירת בצנחנים ושימש בכמה תפקידי אלוף בצה"ל בהם אלוף פיקוד דרום. 


במלחמת קדש צנח שרון עם חייליו במעבר המיתלה, ובשנות השבעים כשהיה אלוף פיקוד הדרום הכריע את הטרור בעזה.

במלחמת יום כיפור היה מפקד אוגדה 143 שביוזמתו צלחה את התעלה והביאה לתפנית במלחמה.
שרון  היה שר הבטחון בממשלתו של מנחם בגין והיה בין הדוחפים למלחמת שלום הגליל ב 1982.
מלחמה שחרגה ממטרותיה הראשוניות וצה"ל הגיע במסגרתה לפרברי בירות מה שגרם לסילוקו של ערפאת מבירות.

בגלל ארועי סברה ושתילה הוקמה וועדת חקירה ממלכתית שמצאה את שרון אחראי לטבח שהתרחש וקבעה כי לא יוכל לשמש בתפקיד ביצועי מה שהביא לפרישתו.
בספטמבר 2000 ערך שרון ביקור מתוקשר בהר הבית מה שגרם למהומות הר הבית. דבר זה הוצג ע"י הפלסטינים כעילה לפרוץ האינתיפאדה השנייה.
 
שרון היה ממייסדי "הליכוד" והיה תומך גדול במפעל ההתישבות מעבר לקו הירוק. נבחר ב2001 להיות ראש ממשלה כשהבטיח "שלום ובטחון" וגבר על אהוד ברק ברוב של 62% והקים ממשלת אחדות יחד עם מפלגת העבודה, ואז הוביל את צה"ל למבצע "חומת מגן".
בשנת 2003 לאחר שנבחר בשנית לראש הממשלה חל מפנה בעמדותיו והוא הכריז על תוכנית ההתנתקות.

באוגוסט 2005 פינה את כל גוש קטיף ויתר ההתנחלויות מרצועת עזה וגם ארבע התנחלויות מצפון השומרון.

בסוף אותה שנה פרש מהליכוד והקים את קדימה.

ב-4 בינואר 2006 לקה שרון באירוע מוחי חמור ומאז היה שרוי בתרדמת. אהוד אולמרט החליף אותו אז בתפקיד ראש הממשלה.

לשרון שני בנים עומרי וגלעד שרון, הוא התגורר בחוות השיקמים בדרום שם גם קבורה רעייתו לילי ז"ל. לשרון גם דירה ברובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים שבה כמעט ולא התגורר. 

היום (יום שבת) בתום שמונה השנים בהם לקה בתרדמת, נכנע גופו של אריאל שרון והוא נפטר בבית החולים שיבא תל השומר.

 

 

נשיא המדינה שמעון פרס נשא הספד הערב, לזכרו של ידידו הקרוב, וראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון בפני כלי התקשורת הישראליים והבינלאומיים: "מדינת ישראל אבלה היום על מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. אריק שרון היה מנהיג גדול ונועז. מצביא משכמו ומעלה. הוא אהב את עמו. עמו אהב אותו. הוא היה בונה ארצנו ומצביא חילותינו. הוא זה שהפך את מלחמת יום הכיפורים מתבוסה אפשרית לניצחון מפתיע. הוא לא ידע פחד. הוא נטל החלטות קשות. הוא יישם אותן באומץ לב צבאי ואזרחי כאחד, הן בשעות מלחמה ובשעות שלום. הוא ייזכר לעולם כמנהיג ייחודי בתולדות עמנו, וכאישיות מוערכת בעולם כולו. אריק היה איש משפחה למופת. הוא ראה בישראל כמשפחתו המורחבת. מאז ימיה הראשונים של ישראל ועד היום, קיימנו ידידות אמיצה ומרגשת. הוא יחסר לי מאד. לבנו עם משפחתו, עם עמרי וגלעד שעמדו לצדו, במסירות ובאהבה שאין לה גבול, יום ולילה עד הרגע האחרון. אריק, מהאדמה באת ולאדמתך אתה חוזר ועל מצחך פלדת ניצחונות וזהב תקווה. יהי זכרך, אריק, ברוך".

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תמונה עם פרס: באדיבות לע"מ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה