ברקת בוועדת הכספים: "המדינה חייבת להכיר בסופה כאסון טבע"



ראש העיר ירושלים ניר ברקת הציג הבוקר (יום ד'), בוועדת הכספים של הכנסת את הערכות הנזק שספגה בירת ישראל בסופה. "נזקי הסופה בירושלים נאמדים בכ- 290 מיליוני שקלים. זה צונאמי שהעיר לא הכירה"

וועדת הכספים של הכנסת דנה היום (יום ד') בפיציים בגין נזקי הסופה ומזג האוויר. בוועדה השתתפו ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ראש עיריית צפת, אילן שוחט, וראשי רשויות נוספים שנפגעו. 

יו"ר הוועדה, ח"כ ניסן סלומינסקי, אמר כי יש לעשות בדיקה מהר ולא להשתהות, זאת כלקח מאירועים קודמים בהם התעכבו פיצויים. 

ראש העיר, ניר ברקת אמר בוועדה כי הנזק הכלכלי ותשתיתי של הסופה נעמד על סכום שך 290 מיליוני שקלים;  "על העיר ירושלים עבר "מיני צונאמי", הוסיף ברקת, "אשר גרם לנזקים עצומים' העירייה מצפה כי הממשלה תירתם ותעמיד סיוע כספי משמעותי אשר יאפשר להחזיר את העיר למצבה טרם הסופה וכדי לוודא כי הנזק לא ייפול על גב התושבים, דבר שיכפיל את סבלם".

עוד נאמר כי נזקי הסופה והבלאי שיצרה הסופה בתשתיות ניכרים בכל רחבי העיר: במבני בתי הספר והגנים, במבני הציבור בעיר, במתקני הספורט, בגני המשחקים ובמתקנים המותקנים בהם, בתאורת העיר, בגינות ובשטחים בפתוחים, בציוד, רכבים ובליקוי בטיחות שנוצרו בעיר. בשבועיים האחרונים פועלת העירייה להסיר את כלל המפגעים ולפנות את עשרות אלפי העצים שנפגעו ונפלו בסופה והחלה בבחינת כלל הנזקים במטרה להחזיר את העיר למצבה טרם הסופה. הנזקים שנגרמו לירושלים במהלך הסופה הינם נזקים ישירים ונזקים עקיפים. העוצמה האדירה של הסופה יצרה בלאי מואץ בתשתיות העיר, בכבישים ובמדרכות, במרחב הציבורי, בגנים, במבני החינוך והציבור אשר מחייבים מצריכים השקעה מאסיבית על מנת להשלים את פערי התחזוקה שנוצרו בעקבות הסופה. 

בנוסף לנזקי התשתית ספגה העיר אובדן הכנסה הנאמד בכ- 15 מיליון ₪ כתוצאה מהסופה, כמו כן עלויות הפעלת מערכי החירום בעירייה הכוללים את צוותי הפילוס, שכירת הכלים וכל מערך החירום נאמדים בכ- 16 מיליוני ₪. "ממשלת ישראל חייבת לתת עדיפות לירושלים", הוסיף ברקת, "הסופה פגעה קשה בכל חלקי העיר ובכל התושבים שלה. העיר ירושלים הייתה הראשונה שנרתמה לסייע לתושבי הצפון והדרום, ועתה זה הזמן להתגייס לטובת בירת ישראל ולהעביר את התקציבים הדרושים שיאפשרו לנו להחזיר את העיר למצבה לפני הסופה".


תמונה ראשית: flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה