שומרת אחותי- סדנת הגנה עצמית



בשל ריבוי ההטרדות ותחושת חוסר הביטחון בגבעה הצרפתית בקרב סטודנטיות וסטודנטים רבים, יוזמה חדשה של תאי הסטודנטים "התעוררות" ו"ירושלמיות", הביאה לקיומן של שתי סדנאות להגנה עצמית עבור סטודנטיות

מטרת הסדנאות, אשר מועברות ע"י ארגון "אל הלב", היא לספק ארגז כלים בעבור סטודנטיות, להתמודדות עם מצבים בעלי פוטנציאל לסיכון ולמניעתו.

במפגש הראשון מבין השניים, אשר נערך ביום ראשון, באוניברסיטה העברית, השתתפו מעל ל-30 סטודנטיות, אשר חשו צורך לרכוש כלים חשובים להגנה עצמית, זאת על רקע המצב הביטחוני הבעייתי השורר בסמוך לאוניברסיטה העברית.

איתן ממרוד, יו"ר תא "התעוררות" מסר: "ההתמודדות של סטודנטים ותושבים בגבעה הצרפתית מול בעיות הביטחון וההטרדות המיניות, הינה התמודדות קשה ויומיומית. עקב מורכבות הסוגיה, "התעוררות בירושלים" פועלת בכמה מישורים, בין היתר בשטח מול גורמי אכיפה, דיונים בכנסת והעלאת מודעות לנושא. כעת, מתוך חיבור טבעי עם תא "ירושלמיות לקידום נשים", צמחה סדנה בת שני מפגשים בהובלת עמותת "אל הלב" שמעניקה נדבך נוסף להתמודדות עם הבעיה. יש להדגיש, כי אנו לא רואים בסדנאות כתחליף לפתרונות ארוכי טווח, דוגמת הגברת האבטחה והצבת מצלמות בשכונת הגבע הצרפתית".

לילי פרגמניקוב, יו"ר תא "ירושלמיות" הוסיפה: "אני חושבת שהפרויקט מעניק לסטודנטיות בגבעה הצרפתית הזדמנות יקרה מפז להתחיל לקבל שליטה על ביטחונן האישי. יש לציין, כי החשיבה בהתמודדות עם הבעיה היא לטווח ארוך ואני מברכת על הסיוע שהעניקה 'אל הלב', אשר אפשר את קיום הסדנא. המצב כיום בגבעה הצרפתית הינו בלתי נסבל והוא מעורר אותנו כתא סטודנטיאלי, לקחת יוזמה במקום הכי טבעי לנו". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה