נפרדים משנת 2013



רגע לפני השנה האזרחית החדשה, אתר ירושלים נט מסכם את כל האירועים המרכזיים שקרו בשנה האחרונה, החל מהשלג הכבד שכיסה את העיר בלבן, פטירתו של הרב עובדיה יוסף ועד רכישתה של הצהובה הירושלמית

כבר שכחנו שבינואר 2013 ירד כאן שלג אבל מה זה לעומת השלג של סוף השנה? בינואר השנה היו הבחירות הכלליות לכנסת שטרפו את כל הקלפים. הליכוד ביתנו הביא רק 31 מנדטים ורשימתו של יאיר לפיד הביא 19 מנדטים בניגוד לכל תחזית. תוצאות הבחירות הוציאו את החרדים מהקואליציה לראשונה זה הרבה הרבה שנים. בנימין נתניהו הקים את הממשלה והציג אותה ב-18.3  לפני הנשיא  וההפתעה – יאיר לפיד שר אוצר.

מיזוג בית החולים ביקור חולים עם בית החולים שערי צדק- בתחילת ינואר 2013  נטמע בית החולים בתוך בית החולים שערי צדק באופן סופי. מספר מחלקות בביקור חולים נסגרו וחלק הורחבו, רוב הצוות הרפואי השתלב בשערי צדק. 


 

ביקור אובמה בישראל- במרץ 2013 הגיע ברק אובמה, לביקור נשיאותי בישראל , העיר נסגרה אבל רוב התושבים קיבלו את הפקקים באהבה. אובמה מוותר על הנאום בכנסת ומחליט לדבר אל הציבור הישראלי, מעל ראשי הנבחרים בעצרת צעירים בבנייני האומה בירושלים. אובמה קנה את ליבנו במשפט שאמר בעברית "כל עוד ארצות הברית קיימת - אתם לא לבד" זאת לפני שאמר בשדה התעופה " טוב להיות בארץ".



קבוצת החגבים מכה בישראל
- במהלך חודש מרס היינו בהיסטריה קלה כשהארבה פלש לארץ  ובינתיים כבר הספקנו לשכוח את המכה.
 

מתחם הרכבת החדשבאמצע חודש מאי נפל דבר בירושלים, נחנך מתחם הרכבת החדש והמשופץ בתחנת הרכבת הישנה – ללא ספק מתחם מושקע ומזמין ולא לשכוח – פתוח בשבת. בתי קפה, מסעדות, חנויות, הפעלות ואטרקציות.

חודש לאחר מכן מארחת ירושלים את מרוץ הפורמולה סביב החומות מהלך שספג ביקורות קשות בצד שבחים רבים. ארוע הפורמולה גם שימש דלק בתעמולת הבחירות נגד ניר ברקת.

 

יוני 2013- שמעון פרס, נשיא המדינה, חוגג יום הולדת תשעים ברוב הדר ותקציב מנופח גם אירוע זה מושך אליו אש על הראוותנות והבזבוז. אבל לשמעון פרס סולחים. 

בתחילת חודש יולי נגזר דינו של דניאל מעוז על רצח הוריו, נגזרו עליו שני מאסרי עולם וכל שינויי הגרסאות והנסיונות להאשים את אחיו התאום עלו בתוהו. 
 

קונה חדש לצהובים- לאחר סאגה ארוכה ומייגעת נמצא קונה לבית"ר ירושלים. אלי טביב רוכש את הקבוצה זאת לאחר שגאידמאק הסכים לוותר על אחיזתו בקבוצה. מהלך שהתחיל בהבטחה גדולה מוצא את בית"ר בתחתית הליגה לאחר חילופי המאמן.
 

יולי 2013- הפועל מגדל כדורסל נרכשת בידי קבוצה רכישה בראשות אורי אלון, מיד לאחר מכן גם מחתימים מאמן חדש בראד גרינברג מחיפה ונראה שקורה משהו טוב בכדורסל המקומי, בדצמבר 2013 הודחו האדומים מגביע המדינה.
 

המכביה 2013- אצטדיון טדי משתדרג לשלושים ואחת אלף מקומות, בסוף חודש יולי מארח ברוב פאר והדר את מופע הסיום של המכבייה. עוד השג לעיר הבירה.
 

חודש אוקטובר 2013, היה סוער במיוחד. ב-7.10 נפרדנו ממנהיגה הרוחני של ש"ס, מפוסקי ההלכה החשובים בדורות האחרונים, הרב עובדיה יוסף נפטר כשהוא בגיל 93. מר"ן נפטר בבית החולים הדסה עין כרם, הלוויתו הייתה הגדולה בתולדות המדינה, 850 אלף איש ליוו את הרב בדרכו האחרונה. 
 

22.10- בחירות לראשות העיר וחברי המועצה- בהתחלה היה נדמה שירושלים צועדת לקראת מערכת בחירות מנומנמת ושניר ברקת יהיה המועמד היחיד לראשות העיר. אך לפתע צץ השם משה ליאון, מי שהיה יו"ר הרשות לפיתוח ירושלים הודיעה על ריצתו לראשות העיר. ליאון מועמדם של ליברמן ודרעי מבטיח לעשות את השינוי בעיר. עם מערכת בחירות סוערת במיוחד הוא הפסיד לראש העיר הנוכחי, ניר ברקת עם הפרשת של 10,000 קולות בלבד. 
 

תאונות דרכים- במהלך השנה בירושלים נפגעו 1252 בני אדם בתאונות דרכים, תשעה בני אדם נהרגו ו- 139 נפצעו באורח קשה.

פלילים בחודש יוני גבר בן 30 רצח את זוגתו לשעבר, כחודש לאחר מכן רצח כפול בירושלים, אב ובתו נורו למוות על ידי מאבט בעקבות חוב כספי. חודש ספטמבר- קרינה בריל רוצחת את שני ילדיה בני חמש ושבע בדירתם בירושלים, חודש נובמבר- אישה בת 60 נרצחת על ידי בעלה בשכונת גילה שבעיר. 
נובמבר 2013- ילדה בת שנתיים נפגעת מיידוי אבנים, בשכונת ארמון הנציב. 

 

אביגדור ליברמן זוכה- בית משפט השלום קובע יש לזכות את הנאשם מעבירות מרמה והפרת אמונים. 
 

דצמבר 2013- הרב מוטי אלון מקבל חצי שנת עבודות שירות זאת לאחר שבחודש אוגוסט הורשע במעשה מגונה בכוח ומעשה מגונה בקטין תוך ניצול יחסי חינוך.
 

פיגוע דקירה בכניסה ליישוב אדם, שוטר נדקר בכניסה ליישוב אדם ומפונה בארוחב ינוני לבית החולים, שבוע לאחר מכן הוא משתחרר לביתו. 
 

האם המרעיבה מקבלת שנת מאסר על תנאי, חמש שנים לאחר הגשת כתב האישום נגדה. 

דצמבר 2013- הטלת ארנונה על דירות רפאים בעיר, ועדת הכספים של הכנסת מאשרת הטלת ארנונה כפולה על דירות רפאים בירושלים, אשר נרכשות על ידי תושבי חוץ.


בחירות חוזרות בעיר בית שמש
- בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים פסק שיש לקבל את ערעור היועץ המשפטי לממשלה על תוצאת הבחירות לרשויות המקומיות בעיר בית שמש.
 

הדסה- שנת 2013 היא שנת המשבר של בתי החולים הדסה. סך החובות הגיע ליותר ממיליארד שקל וההנהלה אינה מצליחה להמריא עם תוכנית הבראה בגלל ויכוחים קשים עם וועד העובדים. בצעד חריג הושבת בית החולים לכמה ימים ובשלב זה מתקיימים דיונים על תוכנית ההבראה ומספר המפוטרים. 

סופת שלגים בירושלים- הארוע הטראומטי, היפה, הקשה הנדיר והלבן ארע רק לפני שמה שבועות ב12.12.13  סופה שלא  ידענו כמותה, לא צפינו את עוצמתה ולא ידענו להתמודד עם פגעיה. עשרות אלפי בתים ללא חשמל למשך כמה ימים, כבישים חסומים, בתי ספר סגורים, מכוניות תקועות במשך ימים רבים.

 

ולא הזכרנו את המיסים, המצב הכלכלי, האיום האירני, החרם מצד מדינות אירופה, האביב הערבי, סוריה, את דו"ח העוני ועוד. 

 מקווים ששנת 2014 תהיה טובה יותר מזו שחלפה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה