הועד האולימפי הבינלאומי העניק היום לנשיא המדינה את העיטור האולימפי



עיטור הועד האולימפי הבינלאומי לשנת 2013 הוענק הבוקר (יום ד') לנשיא המדינה שמעון פרס על פועלו לקידום השלום והאחווה בין העמים בערכי הספורט. את העיטור העניקו לנשיא חברי הסגל האולימפי והפראולימפי, הספורטאים- שחר צוברי, נטע ריבקין, מעיין דוידוביץ', יעקב טומרקין וענבל פזארו

הועד האולימפי הבינלאומי העניק היום (ד') לנשיא המדינה את העיטור האולימפי על פועלו לקידום השלום והאחווה בין העמים בערכי הספורט.

יו"ר הועד האולימפי בישראל יגאל כרמי, פרט את הנימוקים להענקת העיטור היוקרתי לנשיא המדינה ואמר: "השנה מוענק האות הבינלאומי לעושים בהטמעת הערכים האולימפיים לקידום השלום והאחווה בין העמים. אין ספק שאתה, כבוד נשיא המדינה, מר שמעון פרס הוא הבחירה המייצגת ביותר את כמיהתה וחתירה של ישראל למימוש ערכים אלו, אדם שקידום השלום היה למפעל חייו. ספורטאי ישראל מעריכים ומוקירים את תמיכתך ארוכת השנים בספורט". את העיטור מעניק הוועד האולימפי בישראלי בשם הוועד האולימפי הבינלאומי אחת לשנה, לאישיות אשר מעשיה לאורך השנים מהווים דוגמא ומופת לערכים האולימפיים.

נשיא המדינה הודה על קבלת העיטור ואמר: "מדינת ישראל קטנה בגודלה וזכתה בהישגים בספורט האולימפי, תודות למאמצים של הספורטאים ותמיכת הוועד האולימפי. אני מתרגש מהמעמד ומעריך מאוד את הישגיכם האישיים. הספורט מחזק את החברה ואת העמים- התנהגות ספורטיבית זו התנהגות תרבותית. אני מעדיף תחרות על גבי מלחמות, ואני מקווה שיבוא יום שנרד כולנו ממחנות הצבא ומחזיתות המלחמה למגרשי הספורט ללמד את ילדינו כיצד להתחרות. גם בישראל, ישנן קבוצות ספורטיביות מעורבות יהודיות וערביות, בה מתאמנים ומשחקים ביחד, גם בימים קשים ביותר, ושומרים על השותפות. הספורט הוא הראשון בעולם שלחם והצליח נגד גזענות. זו מהות השלום".

הנשיא פנה לספורטאים ואמר: "אני יודע שלא תמיד ניתנים לכם האמצעים המספיקים ושאתם מתמודדים לעיתים עם עוני וקושי וזה חבל ולא קל. אני מאחל לכם בהצלחה רבה בהמשך הדרך".

שחר צוברי פנה לנשיא המדינה ואמר: "זהו כיף גדול עבורנו הספורטאים לייצג את המדינה ולהראות לעולם שיש פה הרבה יותר ממלחמות וקונפליקטים. אני מקווה שהמדינה תגרום לכך שיהיה ייצוג יותר רחב של ספורטאים בעתיד".  האירוע יתקיים בהשתתפות ראשי הועד האולימפי בישראל.

 

צילום: מארק ניימן/ לע"מ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה