מתכוננים לשנה החדשה



לקראת חגיגות פתיחת השנה האזרחית החדשה (הסילבסטר) שייערכו בלילה שבין יום שלישי ורביעי הקרובים (31.12.13) מפרסם מד"א הנחיות זהירות לחוגגים ומעלה את רמת הכוננות על מנת להעניק מענה מלא ומהיר במקרה של נפגעים

מדי שנה, מטפלים צוותי מד"א בפגיעות רבות המתרחשות בליל חגיגות הסילבסטר, המציין את פתיחת השנה האזרחית החדשה.

כך, למשל, במהלך ליל הסילבסטר בשנה שעברה, טיפלו צוותי מד"א ב-32 נפגעי תאונות דרכים, בהם הרוג - נער כבן 16 שנפגע בתאונת דרכים בסמוך לכפר ירכא. בנוסף, נקראו צוותי מד"א לטפל ב-27 אירועי אלימות בהם 22 בני אדם שפונו להמשך טיפול בבתי החולים, בהם צעיר בן 22 שנפצע באורח קשה מדקירה, ופונה לביה"ח הדסה הר הצופים בירושלים. בלוד נפגע קל צעיר בן 18 מירי לרגליו ופונה להמשך טיפול בביה"ח אסף הרופא. כחמישים בני נוער ומבוגרים טופלו בידי צוותי מד"א, לאחר שצרכו כמות מופרזת של אלכוהול.

כמדי שנה, יעלו כוחות מד"א את רמת הכוננות לקראת חגיגות הסילבסטר לרמת כוננות ב' (אחת לפני הגבוהה ביותר) בכל רחבי הארץ, החל משעות הערב ביום ג' (31.12.13) ועד ליום ד', 01.01.14 בשעות הצהרים. העלאת רמת הכוננות, תאפשר נוכחות רבה של כוחות מד"א במרחבי הערים, על מנת להעניק את המענה המהיר והטוב ביותר לכל קריאה וקריאה.

לקראת האירועים הרבים הצפויים בסילבסטר, מזכיר מד"א לציבור את דגשי הבטיחות הרלוונטיים, שנועדו לשמור על שלומם וביטחונם של החוגגים: הימנעו מצריכה מופרזת של אלכוהול! צריכת אלכוהול מופרזת, עלולה לגרום להרעלה ואף למוות במקרים מסוימים. בנוסף, יש לזכור כי מחקרים מוכיחים שאלכוהול נוטה לגרום להפעלת אלימות רבה של השותה כלפי סביבתו וכמובן שאין לנהוג תחת השפעת אלכוהול. במד"א מזכירים כי הסיכונים הפיזיולוגיים הכרוכים בשתיית אלכוהול, כוללים השתטות, בלבול, אובדן זיכרון, פגיעה חמורה בקואורדינציה ועייפות מוגברת. במקרים חמורים, עלול המשתכר להיכנס למצב של תרדמת, עד לדום נשימה ומוות.

במצב חירום, יש לפעול על פי ההנחיות הבאות: יש להרחיק את הנפגע ממקום מסוכן, כגון כביש, מרפסת, מכונות חשמליות, כלי רכב וכו'. אם הנפגע מחוסר הכרה ואינו נושם, התחילו מיד בפעולות החייאה והזעיקו את כוחות מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום 101.


במידה והנפגע מקיא, הטו אותו על צידו. אין לתת לנפגע לשתות קפה, או כל נוזל אחר, מכיוון שבשל אובדן הרפלקסים, הוא עלול לשאוף כל נוזל אל ריאותיו ולהיחנק.

אל תשאירו בקבוקי משקה ללא השגחה! במד"א מבקשים מהציבור שלא להשאיר כוסות או בקבוקי משקה פתוחים ללא השגחה במסיבות, מחשש שמא יוכנסו אליהם חומרים כימיים, דוגמת סמים מסוגים שונים, כדורי מרץ ועוד.

הימנעו מלהיכנס לאולמות צפופים במיוחד: צעירים המתכננים לבלות במסיבות רבות משתתפים, מתבקשים לבדוק בעת כניסתם לאירוע את התפוסה המרבית שמאפשר האולם ולהימנע מלהידחק למקומות בהם התפוסה עולה על המותר, מחשש לפגיעה כתוצאה מדוחק וצפיפות.

הורים לילדים? שימו לב: במד"א מחדדים גם את ההנחיות להורים, ומבקשים מהם לשים לב שילדים מתחת לגיל 18 אינם צורכים אלכוהול בליל הסילבסטר. במד"א מזכירים להורים כי במהלך השנה החולפת, טיפלו כוחות מד"א במספר נערים בני 9 עד 15, שפונו מחוסרי הכרה לבתי החולים לאחר צריכת אלכוהול מופרזת. באחד המקרים, מצא את מותו נער בן 17 בתחרות שתיית אלכוהול עם חבריו. בנוסף, מבקשים במד"א לוודא כי ילדיהם, חסרי רישיון הנהיגה, לא יפעלו בניגוד לחוק ואינם עולים על ההגה.

במד"א קוראים לציבור להזעיק במקרה חירום רפואי את כוחות מד"א בחיוג למוקדי 101 ולהישמע להנחיות הפאראמדיקים במוקד עד להגעת כוחות מד"א למקום.

מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין: "מדי שנה, בערב פתיחת השנה האזרחית החדשה כוחות מד"א פועלים באופן מתוגבר על מנת לטפל בקריאות הרבות המגיעות למוקדי מד"א. אני קורא לבני הנוער והצעירים להימנע מצריכה מופרזת של אלכוהול שיכולה לגרום לנזקים קשים לגוף ואף למוות, ומזכיר לציבור שיש למנות נהג תורן שאינו שותה על מנת להגיע אל מקומות הבילוי ומהם בבטחה. בשם ארגון מד"א, אני מאחל לכל בית ישראל שנה אזרחית טובה ומוצלחת".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה