סיסמא לכל תלמיד



נפתחה ועידת עתיד החינוך של מיזם "סיסמא לכל תלמיד" נשיא המדינה, שמעון פרס, קורא למחשוב מלא של בתי הספר בישראל. הועידה מתמקדת בבניית כיתות הלימוד העתידיות המתקדמות של שנות 2020 במעורבות הטכנולוגית בחינוך ובכך העלאת איכות החינוך וקידומו

מיזם "סיסמה לכל תלמיד" חגג השבוע את כניסתו אל בית הספר ה-200 ברחבי הארץ. שש שנים לאחר שהמיזם התחיל לפעול לראשונה, הוא הגיע לשיאים חדשים: המיזם פועל ב-42 יישובים ממבואות החרמון ועד אילת; 8,000 מורים ולמעלה מ-80,000 תלמידים נעזרים בו לתהליכי ההוראה בכל רבדי החברה הישראלית: חילונים, דתיים, ערבים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים. בפורטל הקיים בשפה העברית והערבית קיימים 5,000תתי אתרים ומדי חודש נצפים בו כ-10 מיליון דפים.

נשיא המדינה שמעון פרס פתח היום (ג') את ועידת עתיד החינוך של מיזם "סיסמא לכל תלמיד" וקרא לשר החינוך ולמערכת החינוך לקיים מהפכה ממוחשבת בבתי הספר בישראל: "לאחרונה התוודעתי לנתון שהדהים אותי- בכדי להטמיע את תכנית "סיסמא לכל תלמיד" באלף בתי ספר בפריפריה, צריך להשקיע בסה"כ 90 מיליון ש"ח. לא יכול להיות שלא עושים פריסת מחשבים לכל בתי הספר בפריפריה". הנשיא המשיך בדבריו והדגיש כי אסור לעצום עיניים נוכח נתוני החינוך המבישים: "ישראל לא יכולה להיות מקום ראשון בהיי-טק ומקום אחרון בחינוך. אסור לעצום עיניים נוכח המקום המביש בו ישראל נמצאת מבחינת נתוני החינוך בין מדינות ה- OECD. השקעה בחינוך היא השקעה בטכנולוגיה, חינוך מתקדם יוביל לטכנולוגיה עוד יותר מתקדמת- אסור לנו לדרוך במקום. על כן יש בעיה עם המורים- מה שהם למדו כבר התיישן, ומה שהתלמיד צריך ללמוד עוד לא נכתב בספר. אני מעריך את עבודתו של שר החינוך שנוקט בגישה מהפכנית ולא עוסק רק בתחזוק שוטף של משרדו".

ועידת עתיד החינוך השנה התמקדה בבניית כיתות הלימוד העתידיות המתקדמות של שנות 2020, במעורבות הטכנולוגית בחינוך ובכך העלאת איכות החינוך וקידומו. במושב פתיחת הוועידה השתתפו שר החינוך שי פירון, שר האנרגיה, המים ופיתוח הנגב והגליל סילבן שלום ואודי אנג'ל, יו"ר מיזם "סיסמא לכל תלמיד".

 יו"ר המיזם, אודי אנג'ל: "לפני  6 שנים התחלנו עם חלום - חלום על מה אפשר לעשות בשביל התלמידים בישראל, על מה אפשר לשפר עבורם בסביבת העבודה ואיך לעשות להם את השיעורים למעניינים יותר. את המורה המחנכת, המחשב לעולם לא יחליף. אבל הוא יכול לפנות לה יותר זמן, כדי שיהיה לה יותר קשב להעצים את עצמה ולהשקיע בפדגוגיה ולא באדמיניסטרציה. אחרי שרתמנו את הילדים למיזם, השלב הבא שאליו אנחנו רוצים להגיע זה מעורבות גדולה יותר של ההורים, וכן שיפור ושדרוג סביבת העבודה של המורים והמנהלים הפועלים במיזם. אחרי 6 שנים, אנחנו עומדים על קרוב ל 100% הצלחה. הצוות של מיזם סיסמה לכל תלמיד עושה עבודה מדהימה, כשהוא ניגש לכל מנהלת ומורה ומסייע להם להתגבר על המכשול הטכנולוגי, אבל המיזם הזה לא היה מצליח בלי ההירתמות של צוותי החינוך.היום אנחנו כבר יודעים בוודאות, שכדאי שהמיזם יצליח צריך מחויבות גדולה של ראש העיר, של אגף החינוך בעיר ושל המנהלים והמורים. ואנחנו שמחים ומודים לכל השותפים שיש לנו לדרך".

מנכ"לית המיזם, מגי אסייג, הוסיפה: "מדובר ביום מרגש אשר מוכיח שהחזון של 'סיסמה לכל תלמיד' אכן מתגשם וכי ניתן להביא לשינוי שמגיע ל-80,000 תלמידים בכל רחבי הארץ, והיד עוד נטויה. מדובר בלא פחות ממהפך חינוכי שמאפשר לתלמידים מכל הארץ ליישר קו ולדבר באותה שפה של קידמה וטכנולוגיה יומיומית. אני בטוחה, כי המיזם מסייע לצמצום הפער הטכנולוגי והופך את הלמידה בבתי הספר לכזאת המתאימה למאה ה-21. אני גאה לעמוד בראש הפרוייקט ומודה לשותפים שלנו ולעוסקים במלאכה".


מיזם "סיסמה לכל תלמיד" מיסודה של החברה לישראל, חברת XT, בזן, בנק הפועלים ובשיתוף המשרד לפיתוח הנגב והגליל נוסד לפני שששנים במטרה לייצר חווית לימודים רעננה ולמען שוויון הזדמנויות לשילוב טכנולוגיה מתקדמת בהוראה, תוך הקפדה גם על שילוב ההורים ואנשי מערכת החינוך. מאז מהווה המיזם כלי פורץ דרךבתחום תקשוב בתי הספר בארץ והוא מעניק מענה שלם: תשתיות, אתרים, פעילויות מתוקשבות והטמעה מתמשכת.

המיזם מחבר בין שלושת גורמי ההוראה המרכזיים: מורים, תלמידים והורים. הוא פועל על בסיס פלטפורמה (רשת ענן) המאפשרת תקשורת עדכנית, מידית, ונוחה בין המורים לתלמידים, ומעודד ביטוי עצמי ויצירתיות הן בקרב המורים והן בקרב התלמידים. אל הפורטל ניתן לגשת מכל מחשב המחובר לאינטרנט.

פורטל "סיסמה לכל תלמיד" מאפשר סביבת למידה מתוקשבת, ניהול ההוראה, יצירת פעילויות ומאגרי מידע מגוונים. ייחודיות המיזם הוא בהצבת המורים ומנהלי בתי הספר בחזית ובתהליך ההטמעה האישיים: צוות ההוראה זוכה להדרכה אישיתומתמשכת תוך התאמת תכנית ההדרכה לרמתהידע ולצרכיו של כל מורה ומנהל. ההדרכה כוללת מיומנויות מחשב, ניהול אתרים, בניית שיעורים מתוקשבים, פעילויות חברתיות ועוד.תהליך ההטמעה ושעות החניכה הפרטניות לכל בית ספר הם אלו שסייעו להצלחת הפרויקט והובילו את הביקוש העצום להשתתפות בו. כל משתמש במיזם מקבל סיסמה אישית שמאפשרת לו להיכנס אל סביבת הלמידה שלו: התלמידים אל אתר בית הספר, אתרי הכיתה והמקצוע שלהם, והמורים – גם אל חדר המורים ואל מערכת ניהול האתרים. המיזם מציע תבניות לפורטל בית ספרי, אתרי מקצוע, אתרי כיתה, פעילויות מתוקשבות ואתרים מיוחדים כמו עיתון, ספרייה ואתר למועצת התלמידים. סביבת הלמידה המשותפת מאפשרת גם פעילויות חוצות מיזם, שבהם שותפים תלמידים מערים שונות.

תמונה ראשית: flash 90 

תמונת הנשיא (שמעון פרס) צילום: מארק ניימן/ לע"מ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה