בכיר באגף התנועה חשוד כי ביטל דוחות תנועה למכריו



המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה היום (יום ב') לבית המשפט השלום בירושלים כתב אישום נגד קצין במשטרת ישראל שכיהן בתפקידים בכירים באגף התנועה. כתב האישום מכיל 16 אישומים בגלל עבירות שיבוש מהלכי משפט ומרמה והפרת אמונים ואישום נוסף בגלל גניבה בידי עובד

 

על פי כתב האישום, גואלי שימש במשך כשלוש שנים כראש 'מעבדת צילום רמזורים' של אגף התנועה בירושלים ולאחר מכן כראש מדור מכשור וטכנולוגיה במעבדה.

במספר הזדמנויות שונות, נהג גואלי לקבל פניות אישיות מנהגים שלחובתם נרשם דו"ח תנועה בגין עבירה שביצעו, ואשר ביקשו את סיועו בביטול הדו"ח. חלק מהנהגים תועדו נוהגים במהירות מופרזת, חלקם בנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית ובאחד המקרים תועד הנהג כשהוא אינו מציית לרמזור אדום בכיוון נסיעתו.

חלק מהנהגים פנו אל גואלי ישירות וחלקם באמצעות תיווכו של אחר, לעיתים דרך בן משפחתו של גואלי ולעיתים דרך חברו. באחד המקרים אף טיפל גואלי בדו"ח שנרשם לחובת קרוב משפחתו והמליץ על ביטולו.

 

בכל המקרים המתוארים בכתב האישום, פעל גואלי בניגוד לנהלים ולהנחיות והמליץ על ביטול הדו"ח תוך שרשם בכזב כי התיעוד המצולם מטושטש או לא ברור, וזאת למרות שהצילומים היו ברורים וחדים, ובדו"ח לא הייתה כל בעיה – טכנית או אחרת. בנוסף, גואלי לא דיווח למי ממפקדיו על הקשר האישי, שלעיתים היה קיים, בינו לבין חלק מהנהגים שבעניינם טיפל, ולא משך ידו מטיפול בעניינם של נהגים בני משפחתו או מכרים, חרף ניגוד העניינים בו היה מצוי.

 

בכל המקרים המתוארים בכתב האישום התקבלה המלצתו של גואלי ובוטלו הדו"חות או בוטל הזימון לדין בבית משפט השלום לתעבורה. כפועל יוצא, נהגים שביצעו עבירות תנועה חמורות, בין היתר, חציית צומת כשברמזור דולק אור אדום ונהיגה במהירות מופרזת, חמקו מלתת את הדין על מעשיהם, וכן חמקו מתשלום הקנסות שהוטלו עליהם ומרישום נקודות לחובתם.

 

כתב האישום מדגיש כי באופן התנהלותו של גואלי ובמעשיו היה כדי לפגוע באופן מהותי באמון הציבור במשטרה, בטוהר המידות של קציניה ובתקינות פעולות הרשות. כמו כן מעשיו חתרו תחת מחויבותו לאינטרס הממלכתי והמקצועי עליו הוא מופקד, בין היתר, במלחמה אותה מנהלת המדינה בכלל - ומשטרת ישראל בפרט - בנגע תאונות הדרכים, על כלל הגורמים לו.

 

בנוסף לכל זאת, ניצל גואלי את תפקידו ומעמדו וגנב ציוד משטרתי יקר ערך שיועד עבור המעבדה שבפיקודו, לרבות ציוד היקפי למחשב וציוד משרדי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה