תינוקות השלג של מד"א



השלג הכבד שירד על ישראל בסוף השבוע האחרון לא עצר את הילודה, במהלך הסופה הקשה, העניקו כוחות מד״א טיפול ל- 201 יולדות

כוחות מד״א פועלים ללא הרף בכל חלקי הארץ מאז יום חמישי, אז החלה הסערה הגדולה. לצד הטיפול בנפגעי הסערה, חילוץ נפגעים מאזורים שונים וסיוע הומניטרי לקשישים ולחסרי בית, פעלו כוחות מד״א באזור ירושלים וצפת גם למען העברת יולדות לבתי החולים השונים במהירות האפשרית, תוך שהם נעזרים בכוחות שונים שיפלסו עבורם את הדרך.

מאז הלילה שבין חמישי לשישי, העניקו צוותי מד״א טיפול ללמעלה מ 200 יולדות, מתוכן 186 יולדות בגזרת ירושלים ול 15 יולדות בעיר צפת וסביבותיה.

ביום שישי לפנות בוקר, התקבלה קריאה במרחב ירושלים של מד״א בה דווח על יולדת הזקוקה לפינוי בישוב בית״ר עילית. עימאד סלמן, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס מתנדב במד"א, היה באותה משמרת בתחנה וקיבל את הקריאה. 

״סמוך לשעה 04:00 בבוקר, יצאנו לקריאה של יולדת בת 34 בבית"ר עילית. מיד עם קבלת הקריאה יצרנו קשר עם המוקד העירוני על מנת שיפנו לנו את הדרך באמצעות מפלסת שלג כי ידענו שהדרך כולה חסומה. הצלחנו להגיע ליולדת ולהעניק לה טיפול רפואי. היולדת הועברה לאמבולנס, וברגע שהתחלנו לצאת מהישוב, קיבלנו קריאה נוספת על יולדת בת 25 שיולדת בביתה בישוב״, מספר סלמן על הדרמה שהתרחשה בקור המקפיא. ״מיד הזנקתי, באמצעות מירס הכוננים של מד"א, את כונני הישוב שגרים בסמוך. הכונן הראשון יצא מביתו לבית היולדת ברגל כשהוא מבוסס בשלג. הכונן יילד את היולדת בביתה, וכדי לזרז את הגעתה לבית החולים העלינו גם את היולדת השנייה והתינוקת הקטנטונת על האמבולנס ויצאנו עם כולן יחד לבית החולים״.

סלמן מספר גם על הדרך הקשה והמורכבת לבית החולים ״כדי להגיע לבית החולים, נסענו בעקבות מפלסת שלג, שאמורה הייתה לפנות את הדרך מהישוב לבית החולים ביקור חולים בירושלים. בשל השלג הכבד שירד, נתקענו בדרכנו וניסינו להזניק מסוק שיסייע בפינוי. לבסוף, אחרי מאמץ אדיר של כוחות מד״א, הצלחנו לפנות את היולדות באמבולנס 4X4 לבית החולים בשלום״.

גם בגזרת הצפון סייעו כוחות מד״א ליולדות שנאלצו להגיע לבתי החולים במזג האוויר הסוער.

מנכ״ל מד״א, רמ״ג אלי בין: ״כוחות מד״א פעלו בעצימות גבוהה מאוד באזורי ירושלים וצפת, וסייעו בהצלת חייהם של אלפים הן בפעילות רפואית והן במתן סיוע הומניטרי. כוחות מד״א טיפלו בלמעלה ממאתיים יולדות במהלך סוף השבוע ואני מבקש לאחל למשפחות מזל טוב ורוב נחת״.

דוברת המרכז הרפואי הדסה הודיעה כי מיום שבת בערב ועד שעות הבוקר המאוחרות היום (א') פנו לחדרי המיון של בתי החולים הדסה עין כרם  והר הצופים מאות פונים. עיקר הפניות מאופיינות כבעיות אורטופדיות אשר נגרמות כתוצאה מתנאי מזג האויר והתקשות השלג והכפור על הכבישים והמדרכות. זה המקום להזכיר לציבור לנקוט במשנה זהירות בימים אלו כאשר אנשים יוצאים אל הרחוב לאחר ימי הסערה. יש לנקוט אמצעי זהירת רבים באופן בו מחממים את החדרים ולהזהר משנה זהירות מפני אש גלויה. הצוות הרפואי ממליץ להשאיר חרך בחלון ולאפשר כל הזמן כניסת אויר לחדרים השונים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה