30 אלף בתים עדיין מנותקים מחשמל



עיר נצורה: חברת חשמל פועלת במתכונת חירום ומוסרת כי אין יכולת לתת צפי לתקלות. עד כה הוחזר החשמל לכעשרים אלף לקוחות בירושלים, אך המלאכה עוד מרובה

חברת החשמל במתכונת חירום וקוראת לציבור לעדכן על הפסקות חשמל באמצעות קווי 103, ועמוד הפייסבוק.

החל מאמש, חברת החשמל פועלת במצב חרום. הוקם חדר מצב במחוז ירושלים והבוקר הוקם חמ"ל ארצי בגוש דן.

תוגברו צוותי חברת החשמל בכל בארץ לסייע לירושלים, תוגברו מרכזי השירות (קווי 103 ועמוד הפייסבוק) וכולם ערוכים לתת מענה ולתקן תקלות באספקת החשמל בהקדם האפשרי.

 הבעיה המרכזית כרגע היא בעיית נגישות ועבירות לעשרות אתרים ברחבי ירושלים.

כבישים ונתיבי גישה חסומים בשל גובה השלג הרב, רכבים תקועים שננטשו ע"י בעליהם בצירים מרכזיים, קריסת עצים ועמודי תאורה על הכבישים.

ההערכה היא שנכון לעכשיו יקח זמן להחזיר את אספקת החשמל.

בשל עומס השלג בגובה של למעלה מ 50 ס"מ, עצים רבים קרסו על רשתות החשמל. לא מדובר בבעיית גיזום, שכן עבודת גיזום הענפים  נעשתה בטרם החורף.

מאתמול בלילה, מדובר בקריסת עצים של ממש. במצב של פיקוח נפש ושימוש במכשירי חשמל מצילי חיים, יש לפנות למגן דוד אדום.
חברת החשמל מבקשת מהציבור לא להתקרב לחוטים קרועים ולהתקשר מיידית למרכז השירות 103 או למוקד העירוני.

בכל מידע על תקלות/הפרעות/מפגעים ברשת החשמל נבקש מהציבור לעדכן את מרכז השירות 103 או בדף הפייסבוק של חברת החשמל.
 

בנוסף, רשת הסופרמרקטים 'קואופ שופ'  נערכה למצב; במסגרת ההיערכות, הושלם תגבור הסחורה בסניפים הרלבנטיים של הרשת בירושלים ובצפון, הכולל הכפלת אספקת מוצרי היסוד (חלב ולחם) והירקות. בנוסף, הרשת שכרה ארבעה רכבי שטח ארבע על ארבע המתניידים בשלג, שיעמדו לרשותה במטרה לנייד אספקה של מוצרי מזון בסיסיים ולהסיע עובדים על מנת שיאפשרו הפעלה שוטפת של הסניפים השונים ובמיוחד של מאפיות הרשת בחנויות. שלושה רכבים ייתנו מענה באזור ירושלים, שבה פועלים 17 סניפים של הרשת בשכונות העירוניות של העיר. רכב אחד ישרת את 11 הסניפים של הרשת במושבים ברחבי הגליל העליון ורמת הגולן.

פעילות החירום של הרשת תרוכז בחמ"ל מיוחד שהקימה 'קואופ שופ' במשרדי ההנהלה בירושלים, שאוישו על ידי מנהל התפעול ומנהלת מוקד הישובים במרחב הכפרי של הרשת. מטרת החמ"ל לתאם העברת עובדים ואספקה באזורים שבהם ישרור מזג אוויר סוער ולתת מענה לצרכים מהשטח העולים כתוצאה מהסערה.

בתוך כך, הודיעה הנהלת ה'קואופ שופ' כי לאורך ימי הסערה תציע לציבור הקונים תה חם ועוגיות בכניסה לסניפיה, כחלק ממדיניות החיבור של הרשת לקהילה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה