ארנונה כפולה על דירות רפאים



הטלת ארנונה כפולה על דירות הרפאים באה במטרה לתמרץ את בעלי הדירות להשכירן ובכך להוסיף דירות רבות לשוק. כמו כן כספי הארנונה הכפולים שייגבו מדירות הרפאים ישמשו לקידום דיור מוזל לצעירים ומשפחות צעירות בעיר.

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הטלת ארנונה כפולה על דירות רפאים, אשר נרכשות על ידי תושבי חוץ.

כזכור בחודש אפריל האחרון פנתה תנועת "התעוררות" בירושלים אל שר האוצר יאיר לפיד ולשר הפנים גדעון סער, בדרישה לאשר הכפלת הארנונה על דירות 'רפאים'. שני המשרדים הביעו את תמיכתם בנושא וכעת הועבר הנושא לאישור וועדת הכספים.

סגן ראש עיריית ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות, עופר ברקוביץ', מסר כי העלייה ביוקר הדיור פוגעת ביכולתם של צעירים להישאר בירושלים ולבנות בה את ביתם. לדבריו, רכישת דירות בירושלים על ידי תושבי חוץ, המחזיקים היום בכ-10,000 דירות ברחבי העיר, רובן ככולן לא בשימוש במשך מרבית חודשי השנה, מחריפה את מצוקת הדיור.

ברקוביץ' בירך את וועדת הכספים והעומד בראשה ח"כ ניסן סלומיאנסקי, על הטיפול במהלך, לה מחכים תושבי ירושלים במשך זמן רב. ברקוביץ' הדגיש שכניסת החוק באופן מיידי הינה צעד מבורך בעל משמעות אדירה לאזרחים אשר מחפשים דירה בירושלים בארץ בכלל. 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת גם הוא מברך על החלטת וועדת הכספים של הכנסת לאשר את המודל שיזם ולהטיל ארנונה כפולה על דירות רפאים החל משנת 2014.

ברקת ציין: "החלטת ועדת הכספים מהווה כלי חשוב להוספת אלפי דירות למשפחות צעירות בירושלים. הצעירים הם החמצן של העיר ירושלים ואנו פועלים כל העת למשוך צעירים ומשפחות צעירות לעיר. הכנסת אלפי דירות רפאים לשוק, תגדיל באופן דרמטי את היצע הדירות להשכרה לצעירים, וכן תביא להורדת מחירי השכירות בעיר".

כבר לפני כשלוש שנים אישרה מועצת העיר את יוזמת ראש העיר, ניר ברקת, להכפלת חיוב הארנונה לאלפי דירות הרפאים בעיר, זאת במטרה לעודד את בעלי הדירות להשכירן ולהגדיל את היצע הדירות בעיר.

העירייה החלה כבר לפני ארבע שנים בטיפול בנושא דירות הרפאים בעיר. בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים, הוקם צוות לאיסוף מידע אודות דירות ריקות בבעלות תושבי חוץ, אליהם גם פנה בכתב ראש העיר בבקשה שישכירו את דירותיהן לטובת האוכלוסייה הצעירה בעיר. כמו כן נבחרו שש חברות ניהול הפועלות באופן ישיר מול בעלי הדירות במטרה להשכירן.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה