"תנו להיות סטודנטים"



במסגרת מפגש של סטודנטים מהאוניברסיטה העברית עם חברי הכנסת מהשדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, הסטודנטים זעקו נגד יוקר המחיה שלטענתם פוגע ברמת הלימודים שלהם

חברי כנסת מהשדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, הגיעו לביקור וסיור באוניברסיטה העברית בירושלים. חברי הכנסת שהשתתפו בביקור: יו"ר השדולה, חה"כ בועז טופורובסקי, חה"כ ד"ר שמעון אוחיון, חה"כ דב ליפמן וחה"כ אברהם מיכאלי.

במסגרת הביקור נפגשו חברי הכנסת עם נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן-ששון, עם חוקרים צעירים, נציגי אגודות הסטודנטים וסטודנטים המשלבים תחומי לימוד אינטרדיסציפלינריים בין הפקולטות למדעי הטבע, מדעי הרוח והחברה.

במסגרת הביקור נחשפו חברי השדולה לאתגרים האקדמיים והתעסוקתיים עימם נאלצים להתמודד הסטודנטים.

"יש לאפשר לסטודנטים בישראל להיות 'סטודנטים בזמן מלא'. קרי, לפעול להורדת יוקר המחיה, ולהשוות את התנאים שסטודנט בישראל זכאי להם לאותם תנאים שסטודנטים בעולם זוכים להם, והמאפשרים להם להקדיש עצמם ללימודים ולמחקר". כך אמר נשיא האוניברסיטה העברית ויו"ר ור"ה, פרופ' מנחם בן ששון בביקור שהתקיים היום. פרופ' בן ששון הוסיף ואמר כי "יש לאפשר ולקדם אפיקי תעסוקה הקשורים במרחב האקדמי, אם במגזר הציבורי ואם באוניברסיטאות עצמן. רק כך יוכלו האוניברסיטאות להמשיך ולייצר מידע וידע, שהינו קריטי לעתידנו.

יו"ר השדולה למען הסטודנטים וההשכלה הגבוהה, חה"כ בועז טופורובסקי ציין לאחר הביקור: ״שמחתי לפגוש הבוקר את פני האקדמיה. גם סטודנטים מבריקים וגם סגל מסור ומקצועי. האוניברסיטה העברית היא בלי ספק אחת מספינות הדגל של ההשכלה הגבוהה בישראל ויוצאים מכתליה צעירים מבריקים רבים. שמעתי את הבעיות העולות מפי הסטודנטים בנוגע לשגרת חייהם ושגרת לימודיהם. אין ספק שעלינו לעשות הכל למען קידומם האישי ולמען עתיד המדינה. שמחתי שהפגישה התרכזה בעיקר בהיבטים האינטרדיסציפלינריים של מסלולי הלימודים והשילובים המעניינים המתאפשרים היום באקדמיה. אני מברך על כך ומקווה כי כל שאר המוסדות בישראל יבינו כי לשם פנינו- שילוב תחומי עניין לשם קידום חדשנות ויצירת ידע״.

הוסיף חבר הכנסת טופורובסקי ושטח בפני הסטודנטים את התוכניות השונות היוצאות בימים אלו לדרכן- בתחום הדיור, בהרחבת בנייה במעונות הסטודנטים ברחבי הארץ, בשינוי הקריטריונים להנחות בארנונה לסטודנטים עליהם הוא עובד בימים אלו וברעיון נוסף שלו לקידום הלוואות מדינה למימון שכר לימוד והחזרתן על פי יכולת השתכרות האקדמאי לאחר סיום התואר כפי שנהוג במספר מדינות בחו״ל.

 

צילום: האוניברסיטה העברית.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה