הותר לפרסום: נעצרו החשודים שפגעו באביגיל בן ציון



היום (יום ג') הותר לפרסום כי בלשי וחוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים עצרו לחקירה בימים האחרונים חמישה קטינים ערבים תושבי צור באחר החשודים ביידויי האבנים לעבר הרכב בו נסעה התינוקת בת השנתיים שנפצעה קשה ביום חמישי בשבוע שעבר

בעקבות יידויי האבנים בשבוע שעבר הורה מפקד המחוז יוסי פריינטי לראש היחידה המרכזית לעשות כל מאמץ ללכוד את החשודים.

כבר ביום חמישי בלילה עצרו שוטרי מרחב מוריה והיס"מ ארבעה קטינים ערבים תושבי צור באחר שהובאו לחקירה במפלג המיעוטים ביחידה המרכזית, הם נחקרו ושוחררו ובעקבות חקירתם עצרו בלשי וחוקרי הימ"ר חמישה חשודים אחרים שהודו במעשה ואף שחזרו אותו.

בחקירתם סיפרו ארבעה מתוך חמשת החשודים כי יידו אבנים לעבר כלי רכב יהודים במטרה לפגוע בנוסעים מתוך "שנאה ליהודים". עוד הוסיפו כי באותו יום קבעו שבעה קטינים תושבי הכפר להיפגש בשעה ארבע אחר הצהרים במטרה ליידות אבנים לעבר כלי רכב.

החשודים נפגשו והתפצלו לשתי חוליות בנות ארבעה ושלושה איש כל אחת והתמקמו מאחורי הגדר סמוך לכביש.

הם אף הציבו תצפיתן שיזהה וידווח להם על כלי רכב בהם נוסעים יהודים.

עם הגעתו של הרכב בו נסעה התינוקת החלו חברי החוליה בת שלושת החשודים ליידות אבנים לעברו, ומשראו כי אבן חדרה לרכב ופגעה בתינוקת נמלטו מהמקום.

החוליה השנייה בת ארבעת החשודים הנוספים המשיכה ליידות אבנים ופגעו במונית שבה נסעו ארבעה גברים ערבים. המונית נעצרה, הנוסעים ירדו החלו לרדוף אחריהם והחשודים נמלטו אל תוך הכפר.

מיד לאחר הימלטותם נפגשו שבעת חברי שתי החוליות ו"סיכמו" על אליבי לאחר ששמעו בתקשורת כי התינוקת מתה מפצעיה.

החשודים החליטו כי לא יספרו לאף אדם על יידוי האבנים וכי יספרו למשטרה באם ייעצרו ש"היו אצל רופא שיניים בכפר שהיה אמור לטפל באחד מחברי החוליה באותה שעה במרפאה בכפר".

ואכן כל החשודים הלכו לרופא השיניים בכפר על מנת ליצור את האליבי.

 

כאמור מעצרם של חמישה (14-17) מתוך שבעת החשודים ומעצרם הוארך החקירה נמשכת וצפויים מעצרים נוספים.

 

רב פקד יגאל אלמליח, ראש משרד החקירות במפלג לתפקידים מיוחדים בימ"ר ירושלים אמר היום כי "התייחסנו לאירוע כאל פיגוע והפעלנו את כל הכלים העומדים לרשותנו, הוא ציין כי למשטרה אין יכולת למנוע מקרים דומים בעתיד. עוד הוא הוסיף כי "חלק מהם פעלו בעוד מקומות, לבולט מביניהם יש מספר תיקים של ידויי אבנים בהר הבית. אחד המעורבים הוא בן של דמות בכירה בחמאס. אנחנו לא יכולים להבטיח אי הישנות מקרים דומים בעתיד. באופן רצוף אנו משקיעים מאמצים בתופעה ומפלג שלם מטפל בה.  הפעילות היא רציפה ואינטנסיבית".

 

תמונה: flash 90

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה