יום הנכה הבינלאומי



היום (יום ג') מצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לאנשים עם מוגבלויות, מטרתו של היום הבינלאומי כפי שמנוסחת ע"י האו"ם: "לשבור מחסומים ולפתוח דלתות לשילובם של אנשים עם מוגבלויות בחברה"

לרגל היום הבינלאומי קורא האו"ם לתרגם לפעולות קונקרטיות את המחויבות הבינלאומית לקיומה של חברה אשר מכילה ומשלבת בתוכה אנשים עם מוגבלויות, ולחזק את המאמצים הגלובליים להבטחת נגישותם ושילובם של אנשים עם מוגבלות בכל תחומי החיים והחברה.

"הגיע הזמן ליישם ביעילות את המלצות האו"ם לקידום הנגישות והשילוב ולהתחיל לשבור מחסומים, לפתוח דלתות, ולממש חברה מכילה ומשלבת המעניקה אפשרות התפתחות לכולם".

"נגישות ישראל" מקיימת מגוון פעילויות מרכזיות לרגל היום הבינלאומי :

2/12 – הפנינג נגישות באוניברסיטה הפתוחה ברעננה

3/12 – מפגש פתיחה של קורס רכזי נגישות של העמותה, כולל ארוחת חושים בצהריים

3/12 – הדרכת תלמידים בבית הספר תל"י ירושלים

גם בועדות השונות בכנסת יצויין היום יום הנכה בנושאים הקשורים לאנשים עם מוגבלות, השנה עמותת אקים נטלה חלק בתכנים של הדיונים.

לפי נתוני ביטוח לאומי בשנת 2012 הגיע מספרם הממוצע של מקבלי קצבת נכות כללית ל-217,589 בחודש, שהם על פי אומדן  כ-4.6% מהאוכלוסייה בגיל הזכאות לקצבה (18 עד גיל פרישה). לאחר כעשור במהלכו השתנה גיל הפרישה ונחקק תיקון 109 לחוק ("חוק לרון"), ניתן לראות התייצבות בשיעור הגידול השנתי במספר המקבלים סביב 2% בשנה – שיעור זהה לקצב הריבוי הטבעי באוכלוסייה.

לרגל היום הבין לאומי לזכויות אנשים עם מוגבלות יפתחו היום (יום ג') עובדי הביטוח הלאומי עמדות מידע ב-24 בתי חולים, עשרות מעובדי הביטוח הלאומי יקימו ויאיישו עמדות הסברה ב-24 בתי חולים ברחבי הארץ. 

מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף אומר: "יוזמה זאת, שלראשונה השנה יוצאת לפועל באה לסייע לחולים המאושפזים, לבני משפחותיהם  ולכל הבאים בשערי בתי החולים למצות את זכויותיהם בביטוח הלאומי, ולקבל מידע מקיף על קצבאות הנכות השונות ואפשרויות השיקום שמציע הביטוח הלאומי לאנשים עם מוגבלות. המנכ"ל הוסיף כי ליוזמה זו יהיה המשך".  

בתמונה: מחאת הנכים בשנת 2008

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה