מזג האוויר השתגע: היום שרב קל בהמשך השבוע גשם



הרוחות ייחלשו במהלך היום בהדרגה ותנאי שרב קל יתפתחו, מחר בערב ירד גשם וטפטופים בירושלים, ביום רביעי משעות הצהריים ירד גשם וביום חמישי גשם לסירוגין מלווה בסופות רעמים בודדות

השירות המטאורולוגי פרסם נתוני גשם ומהם עולה שבכל הארץ הכמויות המצטברות של גשמים הם פחות מהשליש של הממוצע הרב שנתי עד סוף נובמבר. 
 
אורי בץ, חזאי  ממליץ לנו לא להספיד מהר את החורף ומוסיף "חודש דצמבר שהולך להיות קר מהרגיל וגשום מהרגיל עם הרבה הפתעות מטארולוגיות. בחודש דצמבר הולך להיות עם הרבה גשם. בינואר ככל הנראה הגשם יתמעט, בחודשים פברואר ומרץ תחזית הגשם תהיה ממוצעת. בצפון הארץ היא תהיה מעל הממצוע ואילו במרכז היא תהיה אף מתחת לממצוע. חשוב לזכור שכמות גשם ממוצעת ומעלה בצפון תעלה על הצרכים שלנו גם אם תחזית הגשם במרכז תהיה מתחת לממוצע, בואו לא נשכח את דצמבר הבא עלינו לטובה, ובסוף החודש תקנו אותי אם אני טועה".
 

החמסין הפתאומי של סוף נובמבר משבש את סדרי הטבע. בעונה זו של השנה רוב המזיקים בגינות ובחקלאות היו צריכים להיות ב"תרדמת חורף" וברמת פעילות נמוכה ביותר, אולם החום גורם להם להרגיש שהקיץ נמשך ולכן הם פושטים על הצמחים. החקלאים ובעלי המשתלות נאלצים לרסס כדי להתגונן מפניהם.
 
עודד יפה – "רופא צמחים" המתמחה בטיפול במזיקים בשיטות טבעיות שאינן מזיקות לסביבה מספר לנו "אנחנו אמנם נמצאים כבר בחורף בשבילנו זה סתיו מאוחר, יש שנים שאנחנו כבר אחרי 200 מילימטר גשם וקר. והשנה אנחנו ללא גשם וחם. ומה קיבלהו, קיבלנו עונה ארוכה של סתיו, התפתחות דשאים ועצים, שלכת יפה אבל כתוצר נוסף קיבלנו מזיקים שהמשיכו לחגוג הקור לא פגע בהם והם התרבו בקצב של הסתיו החם הישראלי. הנפגעים הם זרדים, מטפסים, פרחי עונה, דשאים ועצים. כיוון שכך אנחנו בתקופה הקרובה, אפילו שהולך להיות גשם, עלינו בעלי הגינות לטפל ולפגוע במזיקים שפוגעים בעצים ובדשא".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה