"בתי ספר של החופש הגדול" יפעלו עד ה- 21 ביולי



בשורה להורים ולתלמידים בישראל. לראשונה, משרד החינוך יפתח את בתי הספר גם בחופשת הקיץ

מדובר בתכנית, אשר מהוה  המשך ישיר לתפיסה "מחנכים מסביב לשעון", לפיה מערכת החינוך לוקחת אחריות על ילדי ישראל,  7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה.

שר האוצר, יאיר לפיד, שר החינוך, הרב שי פירון ושר הרווחה, מאיר כהן, הכריזו היום (ד') על פתיחתם של "בתי ספר של החופש הגדול", אשר יפעלו החל מהקיץ הקרוב (תשע"ד), מהתאריך ה- 1 ביולי ועד ה- 21 ביולי, בין השעות 08:00 – 13:00, במשך חמישה ימים בשבוע (א-ה). בתי הספר יפעלו בכל רחבי הארץ בבתי הספר הציבוריים,  בהנחיית  פרחי הוראה ומדריכים מקצועיים.  

רגון הורים למערכת החינוך בירושלים מברך על החלטתו של השר שי פירון לקחת אחריות על כ-200,000 תלמידים בכיתות א'-ב' ועוד כ-30,000 תלמידים בכיתות ג'-ה' אשר צפויים ליהנות כבר בשנה הקרובה מהארכת שנת הלימודים עד ה-21 ליולי. בשבועות הנוספים צפויים התלמידים להתמקד בלימודי השפה האנגלית מתוך הכוונה להגדיל את טווח האפשרויות העתידיות שלהם בעולם.
פז כהן, יו"ר הארגון: "אין ספק כי המהלך מסמל הישג משמעותי במאבקם של ההורים העובדים להקלת העומס המוטל על כתפיהם במהלך ימי האורך הארוכים במדינת ישראל. אני מודה ומברך באופן אישי את שר החינוך על האומץ לקדם את המהלך המורכב הזה, ומאמין כי אנו נמצאים בפתחה של מהפכה היסטורית במערכת החינוך".

התכנית תפעל באופן הדרגתי, כאשר בקיץ הקרוב (תשע"ד) ישולבו בתכנית תלמידי כיתות א' ו-ב', מכל רחבי הארץ. בנוסף, יצטרפו  עוד כ- 30,000 תלמידי כיתות ג'-ה' מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית. בשנתיים הבאות (תשע"ה, תשע"ו) תורחב התכנית גם לילדי הגנים ולתלמידי כיתות ג', ד' ו- ה', באופן מלא.

"בתי הספר של החופש הגדול" יכללו התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, ספורט, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. כמו כן, ישולבו בפעילויות ימי שיא סביב נושאים ערכיים.

התכנית תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ- 1,000 ₪, לילד. התכנית מעניקה שוויון הזדמנויות ותאפשר להורים להמשיך בשגרת יום עבודתם.

כמו כן, התכנית תתוקצב על ידי משרדי האוצר, החינוך, הרווחה, השלטון המקומי, מפעל הפיס והקרן לידידות. העלות להורים תתבצע בהתאם  לאשכול הסוציואקונומי.

עלויות להורים:                                                              לקייטנה עירונית:

  • ביישובים שבאשכולות 4– 1:     ללא עלות                  (חיסכון של עד כ- 1,000 ₪ להורים)
  • ביישובים שבאשכולות 7– 5:     300₪                       (חיסכון של כ- 700 ₪ להורים)
  • ביישובים שבאשכולות 10– 8:   450₪                       (חיסכון של כ- 450 ₪ להורים)

החיסכון להורים במקרים של קייטנות פרטיות גבוה יותר.

שר החינוך, הרב שי פירון: "חינוך כולל כל ילד בכל מקום, בכל ימות השנה. במהפכה החינוכית שאנו מובילים המדינה לוקחת אחריות לאיכות החינוך, לעיצובה של תרבות איכותית ולכינונה של חברת מופת. התכנית "בתי ספר של החופש הגדול" נותנת מענה ראוי ומיטבי לצרכים של המורים, ההורים והתלמידים.

זהו שלב נוסף מהתכנית "מחנכים מסביב לשעון", בסופה נציג מבנה עמוק ומקיף לכל ילדי ישראל, בכל שלבי הגיל. התחייבנו לשינויים עמוקים, נמשיך לפעול לשם כך בנחישות ובמקצועיות".

שר האוצר, יאיר לפיד: "גם מעמד הביניים הישראלי וגם הורים משכבות חלשות מוציאים בכל שנה, בחודשי הקיץ, אלפי שקלים על קייטנות ועל סידורים אחרים לילדים. תפקידה של הממשלה – תפקידנו - הוא לסייע להם.

אנו מביאים היום בשורה של ממש להורים בישראל, אשר תהווה הקלה כלכלית משמעותית להוצאות ההורים במהלך חופשת הקיץ בעבור כל ילד". 

שר הרווחה, מאיר כהן: "שיתוף פעולה בין חינוך ורווחה ובגיבוי האוצר, הוא מנוע ליצירת שינויים חברתיים משמעותיים ביותר, כפי שמביא מיזם זה. כשאמרתי כי שרי יש עתיד נטלו על עצמם תיקים חברתיים וחשובים, בדיוק לזה התכוונתי. מאות אלפי ילדים למשפחות מוחלשות, ייהנו ממסגרת חינוכיות ברמה גבוהה. שילוב מנצח וטוב בין חינוך, רווחה ואוצר לצמצום הפערים בחברה הישראלית"

סגנית נשיא הקרן לידידות, יעל אקשטיין: "הקרן לידידות שמה לעצמה למטרה לסייע לאוכלוסיית הילדים והנוער. אנו גאים להיות שותפים של משרד החינוך בתכנית מהפכנית זו אשר תעניק מסגרת חינוכית ומוגנת בחודשי הקיץ לעשרות אלפי ילדים ומרווח נשימה להורים לעבוד ולפרנס את משפחתם בכבוד".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה