פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד קטינים בגין מעורבותם בזריקת בקבוקי תבערה



פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (יום ד') לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר כתב אישום נגד חמישה קטינים בני 14-15, תושבי עיסאוויה שבירושלים, בגין ייצור נשק, חבלה בכוונה מחמירה, הצתה, ניסיון וסיוע להצתה

על פי כתב האישום, במהלך החודשים אוגוסט עד נובמבר 2013, נאשמים 1-3 קשרו קשר בכעשר הזדמנויות שונות לפגוע בבסיס צה"ל "עופרית", השוכן על כביש הגישה המקיף את קמפוס האוניברסיטה העברית בהר הצופים, ובסמוך לכפר עיסאוויה.

כחלק מכך, ייצרו שלושת הנאשמים בקבוקי תבערה בדרך של מילוי בקבוקי זכוכית בחומר דליק ותחיבת בד לבקבוקים.

במספר מועדים שאינם ידועים במדוייק, בכעשר הזדמנויות שונות יידו נאשמים 1-3 בקבוקי תבערה לעבר הבסיס ולעבר רכבים צבאיים ואזרחיים היוצאים ממנו. בנוסף, הציתו הנאשמים את הצמחייה מסביב לבסיס באמצעות חומר דליק ומצת, ובין היתר כדלקמן:

ב- 31.10.13 יצאו מהבסיס שתי קצינות המשרתות בו ברכבה הפרטי של אחת מהן. באותה העת, שלושת הנאשמים המתינו בסמוך לכביש כשבידיהם בקבוקי תבערה. כאשר הקצינות התקרבו ברכבן לעבר הנאשמים, יידו הנאשמים את בקבוקי התבערה לעבר הרכב וצידו הימני נפגע ונתפסה בו אש.

ב- 6.11.13 יצאו מן הבסיס חיילים המשרתים בו ברכב צבאי, בראש שיירה של רכבים אזרחיים, במסגרת נוהל של "פתיחת ציר". באותה העת, המתינו שלושת הנאשמים בצד הכביש עם בקבוקי תבערה בידיהם. כאשר הרכב התקרב לעבר הנאשמים, יידו הנאשמים את בקבוקי התבערה לעברו ואחד מהם פגע ברכב והתלקח.

ב- 9.11.13 קשרו שלושת הנאשמים קשר עם שני הנאשמים הנוספים ליידות בקבוקי תבערה לעבר הבסיס. במסגרת הקשר יועדו נאשמים 4 ו- 5 לשמש כתצפיתנים. בשעות הערב עלו שלושת הנאשמים לכיוון הבסיס והשליכו כ- 6 בקבוקי תבערה לעברו. הבקבוקים התלקחו ונפלו בסמוך לגדר הבסיס. בעת האירוע, נאשם 4 עמד על גג ביתו ונאשם 5 עמד על הר בקרבת מקום, על מנת שיוכלו להתריע בפני נאשמים 1-3 אם יראו רכב משטרה מתקרב.

ב- 15.11.13 הצטיידו נאשמים 1-3 ואחרים שזהותם לא ידועה, בפחית דבק, מצת וצמיג רכב ועלו לכיוון הבסיס במטרה להצית את גדר הבסיס. נאשמים 2 ו- 3 נותרו לעמוד בתחתית ההר כדי לתצפת ונאשם 1 ניגש לגדר הבסיס, השעין עליה את הצמיג, שפך עליו את הדבק וניסה להציתו. בשלב זה הגיעו כוחות הביטחון למקום.

הפרקליטות ביקשה לעצור את נאשמים 1-3 עד תום ההליכים המשפטיים ואת נאשמים 4-5 בתנאים מגבילים.   

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה