המדינה מערערת על העונש שניתן לראש הכת הסדיסטית בירושלים



מדינה ערערה היום (יום ג') לבית המשפט העליון על עונשם של ראש הכת הסדיסטית בירושלים ועוזרו, שהורשעו בשורה של עבירות שביצעו בחלק משש נשותיו של ראש הכת ומ-17 ילדיהן, ונידונו ל-26 שנות מאסר ול-6 שנות מאסר, בהתאמה. "העונש שנגזר רחוק מלהלום את חומרת מעשיו של המשיב ורחוק מלשקף את טיבם של המעשים, שהנם אכזריים באופן קיצוני ויוצא דופן", נטען בערעור

כזכור, ראש הכת, המכונה ד', הורשע ב-17 אישומים שכללו החזקה בתנאי עבדות, התעללות בקטינים, כליאת שווא, ועבירות מין ואלימות חמורות. חלק מהעבירות נעשו תוך השפלה וביזוי (אכילת צואה וליקוק צואה), חלק תוך תקיפה אכזרית (החדרת מקלות לפי הטבעת) ומכות ברוטאליות, עבירות כליאה רבות, והתנהלות מינית קיצונית אשר חלקה נעשה גם לעיני הילדים. היו מקרים בהם הענישה נעשתה בנוכחות ילדים, ועצם נוכחותם נתפס על ידי ד' חלק מהעונש.

עוזרו הורשע בשלושה אישומים שכללו מספר מעשים מגונים, חלקם בנסיבות מחמירות, ובעבירות אינוס, כיוון שנטל חלק בתהליכי הענישה. העוזר למעשה העמיד את עצמו לרשות ד' כמסד לגחמותיו והחלטותיו הקיצוניות.

במסגרת הטיעונים לעונש בבית המשפט המחוזי בירושלים דרשה הפרקליטות לגזור על ד' 65 שנות מאסר בפועל, ועל עוזרו 20 שנות מאסר. אלא שבית המשפט גזר עליהם עונשים קלים בהרבה, לאחר שקבע "מתחם ענישה כולל" של בין 20 ל- 35 שנות מאסר, בהתחשב בכמות העבירות, בחומרתן הרבה, בהימשכותן ובנפגעים הרבים.

בערעור שהגיש מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, ג'ואי אש, נאמר כי ראש הכת "הורשע בביצוע מעשים שהם מופלגים באכזריותם וקיצוניים בתיעובם. מדובר בריבוי מעשים קשים, אלימים ומיניים, שנעשו כנגד קורבנות רבים, חלקם קטינים, לאורך שנים. בנסיבות הקיצוניות של תיק זה, שקשה למצוא להן אח ורע, קיימת הצדקה להחמיר בעונשו, הגם שנגזר עליו עונש מאסר לתקופה ארוכה".

עוד נאמר כי העונש שנגזר על ד' ועוזרו אינו מבטא "את הממד האכזרי והסדיסטי שבמעשים, את העובדה שהמעשים בוצעו לאורך שנים, את ריבוי הקורבנות ואת העובדה שחלקם היו קטינים. המשיב 1 העביר את קורבנותיו מסכת עינויים קשה, בהפגינו יצירתיות מבעיתה, והכל על מנת לספק את יצריו הסדיסטיים והמיניים".

מעבר לכך, המדינה סבורה כי העונש "אינו משקף את הנזק הנפשי העצום שנגרם לנפגעי העבירה, בייחוד לקורבנותיו הקטינים" של ד', חלקם ילדיו הביולוגיים, נזק שילווה אותם עוד שנים ארוכות.

"חלק מהאישומים, גם לו היו עומדים לבדם, היו מצדיקים הטלת עונש שהוא קרוב לעונש שנגזר על המשיב 1 בגין הפרשה כולה", נטען בערעור. באשר לעוזרו של ד' טוענת המדינה, כי העונש שנגזר עליו אינו הולם כראוי את ריבוי המקרים והעבירות בהם הורשע.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה