עסק שכונתי



תושבי שכונת הגבעה הצרפתית שבעיר התארגנו והקימו רשת עסקית-חברתית-שכונתית בכוונה לחזק את העסקים השכונתיים ולעודד בין היתר צריכה וקניה של שירותים ומוצרים בתוך הקהילה והשכונה עצמה

פרויקט "עסק שכונתי" הוקם לפני מספר חודשים, תושבי הגבעה הצרפתית יחד עם וועדת קשרי קהילה של המינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית, התארגנו לרשת עסקית- חברתית- שכונתית והכל במטרה אחת, לעודד את התושבים להשתמש בשירותים של השכנים שלהם ובכך בעצם לתרום לכלכלת תושבי השכונה. סוג של קבוצה שמפגישה את בעלי העסקים בינם לבין עצמם ליוזמות חדשות, לטוויית קורים עסקיים מקומיים ולהרחבת קהל הלקוחות.

תושבי השכונה מעפילים את המיזם בשיתוף עם הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים, מט"י ירושלים וצעירים במרכז.

המפגשים הראשונים שמו דגש על רישות עסקי בין בעלי העסקים. בין היתר, נערך ערב של speed dating (מפגשי בזק), במסגרתו נערכו מפגשים זוגיים קצרים, בהם כל שתי דקות הציגו המשתתפים לבן זוג חדש את עצמם ואת העסק שלהם, ושמעו על בן הזוג השני.

"שמחנו לראות שהגיע מגוון רחב של תושבי השכונה מכל הגילאים והמקצועות: קונדיטורית,  צלמים, עורכי-דין, מורה ליוגה, מרפא אלטרנטיבי ועוד. המגוון הרחב אפשר לנו לייצר חיבורים מעניינים בין האנשים", אומרים איתי ליטמן יוזם הפרוייקט וחבר בוועדה לקשרי קהילה של המינהל הקהילתי ורונית כהן גלוזברג יו"ר הוועדה. "מעבר לכך", הם מסבירים, "רצינו לקדם את העסקים ברמה הפרקטית, והוצאנו חוברת של דפי זהב שכונתיים המאגדת בתוכה את בעלי העסקים והמקצועות בשכונה ומעודדת את התושבים לצרוך מוצרים ושירותים מבעלי העסקים".

עוד מוסיפה רונית כהן גלוזברג, "כיו"ר וועדת קשרי קהילה של המינהל הקהילתי בגבעה הצרפתית, שמתי לנגד עיניי את חיזוק הקשרים והיחסים האישיים בין תושבי השכונה, כאלמנט שבונה ומחזק את השכונה עצמה. 'עסק שכונתי' הינה הזדמנות לחזק את הקשרים הללו דווקא מהכיוון הכלכלי, ובא לומר: 'עסקים כן עושים עם שכנים' ".

בימים אלו, חלק מחברי "עסק שכונתי" משתתפים בסדנה לשיווק באינטרנט בהובלת מט"י ירושלים. מטרת הסדנה הינה לתת לבעלי העסקים כלים להגיע למספר רב יותר  של לקוחות, ולהגדיל את המכירות שלהם באמצעות אתר האינטרנט והרשתות החברתיות.
כיום, רוב האנשים נחשפים לגופים עסקיים דרך האינטרנט על מנת לקבל מידע ראשוני ולבחון את המשך ההתקשרות מולם. בנוסף, הערוצים האינטרנטיים מייצרים תקשורת טובה יותר, גלויה, אינטראקטיבית וידידותית בין עסק ללקוחותיו. הגישה שבה שכונה מקדמת את הצד החברתי שלה על ידי הצד העסקי צוברת תאוצה בזמן האחרון. מדובר ברעיון ייחודי, שכן הוא נועד לגבש את הקהילה הן מהצד החברתי, והן מהצד הכלכלי.

אביבה כהן מלווה את הפרויקט מטעם הרשות העירונית לתעסוקה, יחד עם הילית ישראל, עובדת קהילתית במינהל. אביבה כהן מסבירה, "אנחנו פועלים בשני מישורים. מצד אחד, אנו מעוניינים לחזק את הצד הקהילתי והחברתי. מצד שני, את הצד העסקי. הסדנא נועדה לתת כלים פרקטיים ומעשיים הרלוונטיים לכל יזם ולכל בעל עסק. אנו מתכננים להנגיש תכנים נוספים מהעולם העסקי בהמשך התכנית".

"אני מאמין שמדובר בבשורה חדשה וייחודית ששמה את העסק הקטן בקדמת הבמה", מסכם אריאל פרימן ממט"י ירושלים. "אם נצליח להביא את תושבי השכונה להכיר את העסקים הקטנים בתוך השכונה, להבין את חשיבות העסקים הקטנים ובסופו של דבר לצרוך מהם, נצליח לייצר שינוי קהילתי, חברתי ועסקי בתוך השכונות".

 

צילום: יח"צ


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה