מעטפות עם כספים במזומן נמצאו במשרדי עמותה מוכרת בירושלים



עמותה מוכרת וידועה בירושלים הייתה אחד היעדים של מס הכנסה. בבדיקה במשרדי העמותה נמצאו מעטפות עם כספים במזומן, שלטענת מנהלי העמותה התקבלו כתרומה עבור ספרי לימוד ושכר לימוד, אך לא נרשמו מפאת קוצר זמן

בשבוע האחרון בדקו משרדי מס הכנסה בירושלים כ-200 עסקים. משרד מס הכנסה ירושלים ערך ביקורות חלק מהצוות התמקד במסעדות ובבתי קפה באזורי הבילוי, והחלק הנוסף התמקד באזורי המסחר והשווקים.

תוצאות המבצע העלו כי חובת רישום ההכנסות יורדת ככל שיורד היום. בשעות הבוקר אי רישום ההכנסות עמד על 12% ובשעות הערב נתון זה הכפיל עצמו ל- 24%.     

 
בשעת בין ערביים בשוק מחנה יהודה, מבקרי מס הכנסה ראו באחד הפאבים השוקקים כי הרישום בקופת הפאב הוא סלקטיבי ולא כל כספי המכירות נרשמים כנדרש לפי החוק. בעל הפאב תירץ את מעשיו בלחץ של לקוחות.
הרישום הסלקטיבי היה בולט במיוחד במסעדה בשכונת גבעת שאול, בה "שכחו" כליל לרשום את הכספים שהתקבלו בתמורה לשירותי הקייטרינג. מנהל המסעדה מצדו גלגל את האחריות לפתחו של הבעלים. בעל בית קפה במרכז העיר שלא רשם כלל את ההכנסות הופתע שספריו נבדקים סמוך לשעת חצות וטען שהקופה מקולקלת.
 
מבצעי הביקורת בירושלים נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל רשות המסים, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
צילום: אילוסטרציה flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה