מגמת הצמיחה במרכז העיר ירושלים



מגמת הצמיחה במרכז העיר ירושלים נמשכת: הפדיון למ"ר ברבעון השלישי של 2013 עומד על כ- 98 ₪ למ"ר לעומת 92 ₪ למ"ר ברבעון הקודם – עלייה של 6.5%

על פי הנתונים, הפדיון למ"ר במרכז העיר ירושלים גבוה בכ- 51% מממוצע מרכזי הערים המאוחד הכולל את מרכז הערים של בני ברק, טבריה, נהריה, עפולה, פתח תקווה, ראשון לציון, רמת גן ותל אביב ועומד על 65 ₪ למ"ר.

בנוסף, היקף הפדיון למ"ר במרכז העיר ירושלים גבוה מהיקף הפדיון של הממוצע הארצי, העומד על 56 ₪ למ"ר. עוד עולה מהנתונים כי בהשוואה לקניונים המובילים בישראל, הפדיון למ"ר במרכז ירושלים, גבוה מהממוצע הארצי העומד על 73 ₪ למ"ר. כמו כן, בשלוש השנים האחרונות מרכז העיר ירושלים שומר על מובילות על פני ממוצע מרכזי הערים המאוחד, הממוצע הארצי וממוצע הקניונים עם פדיון ממוצע למ"ר העומד על כ- 93 ₪ למ"ר.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת בירך על הנתונים ואמר כי "אין ירושלמי שלא מתרגש לראות את מרכז העיר שוב שוקק ותוסס לאחר שנים רבות של דעיכה. הלב של ירושלים חוזר לפעום ואנו ממשיכים  להשקיע בפיתוחו וחיזוקו".

בעדן, החברה לפיתוח מרכז העיר ירושלים, אומרים כי חלק מהצמיחה בפדיון נובעת משיתוף פעולה של הסוחרים עם פעילויות עוגן תיירותיות במרחב הציבורי של מרכז העיר ירושלים. בעדן צופים כי מגמת הצמיחה תמשיך גם ברבעונים הבאים ולראייה, לראשונה, מרכז העיר ירושלים ייקח חלק באירועי "חמשושליים", הצפויים להתקיים מסוף נובמבר עד אמצע דצמבר. לקראת האירועים גייסה עדן כ- 200 בתי עסק לפעילות ממגוון סקטורים, שנרתמו למהלך באופן וולנטרי.  החיבור בין אירועי "חמשושליים" לבין מרכז העיר מהווה תרומה משמעותית לפיתוחו של מרכז העיר ירושלים ולמשיכת קהלים חדשים ומגוונים מכל רחבי הארץ למרכז העיר.

 

תמונה: באדיבות דוברות העירייה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה