סדרת מתח בינלאומית תופק ותצולם בירושלים



קשת פיתחה סדרת מתח בינלאומית עבור USA Network מבית NBC שבמרכזה העיר ירושלים, יוצרי הסדרה הם גידי רף וטים קרינג מיוצרי הומלנד וגיבורים

שם הסדרה הוא DIG סדרת דרמה אשר תופק ותצולם בירושלים בהשקעה של עשרות מיליוני דולרים.

הפרויקט יצולם בעיר דוד ויחשוף את המורשת ההיסטורית והמרתקת של העיר העתיקה.

הסדרה, בת ה- 6 פרקים, מגוללת את סיפורו של סוכן FBI, פיטר קונלי, שמוצב בירושלים וחוקר פרשת רצח של ארכיאולוגית אמריקאית אשר עבדה בירושלים. דרך חקירת הרצח שלה הוא עולה על קונספירציה שגילויה עשוי לשנות את מהלך ההיסטוריה. הסדרה תשודרב - USA Network, ערוץ הכבלים הנצפה ביותר בארצות הברית, בבעלות רשת NBC וצפויה לעלות לשידור בסוף 2014. מאחורי המכירה עומדת הסוכנות ההוליוודית WME .

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים אמר כי "ההיסטוריה האדירה של ירושלים מזמינה סדרות וסרטים שיש בהם סיפורים גדולים. כראש העיר ירושלים היה ברור לי שאם נצליח לחבר בין ההצלחה של הוליווד לפוטנציאל האדיר של ירושלים התוצאה תסחוף ותרתק מאות מיליוני צופים ברחבי עולם.  בביקוריי בלוס אנג'לס יצרנו חיבור חזק עם בכירי התעשייה בהוליווד וכשהבאתי אותם לירושלים אל עיר דוד, המקום שבו הכל התחיל, חשפתי בפניהם את הפוטנציאל הקולנועי של העיר החשובה והמרתקת בעולם. הם התאהבו במקום שנתן להם השראה לתסריט מתח מרתק, ייחודי וירושלמי. ירושלים תופסת את מקומה כמרכז הפקות קולנוע בינלאומי אטרקטיבי,  כשהוליווד ו'הולי-סיטי' נפגשים – השמיים הם הגבול. 

הסדרה החדשה היא אבן דרך משמעותית בהפיכת ירושלים לעיר שמושכת הפקות ענק בינלאומיות" הוסיף ברקת. "במקביל לרתימת תעשיית הוליווד פיתחנו את שוק הקולנוע והטלוויזיה בירושלים והוא כיום מפותח פי עשרה ממה שהיה בעבר מבחינת הקיפי הפעילות הקולנועית. תעשיית הקולנוע בירושלים יוצרת מקומות תעסוקה חדשים, מבססת חברות ירושלמיות ומושכת לעיר השקעות זרות מחו"ל. לאמריקאים חשוב מאוד להעסיק כוחות ירושלמים בהפקת הסדרה ולקדם בכך את ירושלים".

אבי ניר, מנכל קשת: " עבורנו מדובר בהישג לתעשייה כולה. דיג היא למעשה סדרת הטלוויזיה האמריקאית הראשונה, שתצולם בישראל.  החלטה זו, מעבר לצד האמנותי, מהווה הכרה ביכולותיהם של אנשי תעשיית הטלוויזיה בישראל. כולי תקווה שהפרויקט הזה הוא צעד ראשון בדרך.

אני שמח כי הצלחנו למצוא את השותפים הטובים ביותר לפרויקט שהחל להירקם בקשת לפני כשנתיים וחצי.  גידי רף וטים קרינג היוצר האמריקאי המוערך,שכתבו את התסריט. ראש העיר ניר ברקת שזיהה את הפוטנציאל ובלעדיו הפרויקט לא היה יוצא לפועל, משרד התמ"ת, שותפנו בחול סוכנות WME ורשת הטלוויזיה USA Network.

השר לירושלים והתפוצות, נפתלי בנט:"אני מברך על ההחלטה לצלם את הסדרה בירושלים, דבר שיסייע למיתוגה הבין לאומי של העיר כעיר תיירות, תרבות ורוח וגם יסייע לעסקים בעיר ולמציאת מקומות עבודה. עכשיו בהחלט אפשר להגיד שאכן יש בירושלים הכל: תיירות, תרבות, ספורט, רוח ומעכשיו גם עיר המושכת הפקות ענק הוליוודיות. השילוב של ישן אל מול חדש מאפיינים את העיר ירושלים, מצד אחד ירושלים שהיא בת 3000 שנה ומצד שני השילוב של ירושלים החדשה והמודרנית. הסדרה תחשוף למאות מיליונים של אנשים ברחבי העולם את קסמה ויופייה של ירושלים ברחבי העולם. ובכלל, עוד מימי הרצל אמרו על הציונים שהם חיים בסרט, עכשיו יתברר שזה נכון״.

 

Jeff  Wachtel, נשיא ומנהל התוכן של NBC Universal Cable Entertainment: "נכנסנו לפרק חדש בתוכנית העבודה של האולפנים שלנו וחיפשנו פרויקט שיש בו אמירה. צוות היוצרים הצליח לבנות סיפור חכם, מתוחכם ומושך שיכה את השוק ב-big bang". 

לפרוייקט שותפים קשת, עיריית ירושלים, המשרד לעינייני ירושלים, משרד הכלכלה, משרד האוצר ומשרד התיירות.

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה