חדש במד"א: אופנועי טיפול נמרץ



מד"א בירושלים קיבל השבוע חיזוק כוחות משמעותי, לרכבי ההצלה הרבים של מד"א הפועלים בעיר ובסביבתה הצטרפו השבוע אופנועי הטיפול הנמרץ, המהווים תוספת בכל משמרת

אופנועי הטיפול הנמרץ של מד"א, הפועלים במסגרת פיילוט ראשוני בירושלים, נכנסו למשמרת מבצעית ראשונה ביום א׳ האחרון (10.11). כבר במשמרתם הראשונה, הוזנקו האופנועים הייחודיים לקריאות שונות שאפשרו הצלת חיים מידית ואף חלוקת משאבים יעילה יותר.
 

בין היתר, הוזנק אופנוע הטיפול הנמרץ לטפל בגבר כבן 70 שסבל מכאבים בחזה. האופנוע, שהקדים את הגעתו לניידת הטיפול הנמרץ, העניק לחולה טיפול תרופתי ראשוני, ובהמשך פונה האיש לצנתור בבית החולים.
 
האופנוע אפשרה גם חלוקת משאבים טובה יותר של כוחות מד"א. כך, למשל, אופנוע הטיפול הנמרץ שהוזנק לזירת תאונת דרכים, אבחן כי הפצוע במקום סובל מפציעות קלות בלבד, ועל כן הודיע למוקד שיש לפנות את ניידת הטיפול הנמרץ המצויה בדרכה לטובת אירועים דחופים אחרים, ואילו למקום הגיע אמבולנס רגיל שפינה את הפצוע.
 
במד"א פועלים כיום למעלה מ 200 אופנועים, המשמשים חובשים ומצוידים בהתאם. כעת, עם תחילתו של הפיילוט בירושלים, מצוידים האופנועים החדשים בציוד רפואי מתקדם ועליהם רכוב פרמדיק
 
האופנועים המיוחדים מצוידים בטכנולוגיות המתקדמות ביותר ובציוד הרפואי הרב המותקן בניידות הטיפול הנמרץ של מד"א.
 
הזנקתו של אופנוע הטיפול הנמרץ מאפשרת הגעה מהירה יותר לזירת האירוע וייצוב מצבו של הנפגע באופן המהיר ביותר. במקביל להזנקת האופנוע הייחודי מזניקים מוקדני מד"א גם ניידת טיפול נמרץ, המאפשרת פינוי לבית החולים הקרוב והמשך טיפול.  במידה ולא נדרשת במקום ניידת טיפול נמרץ, אלא אמבולנס רגיל- יעדכן הפרמדיק שעל האופנוע את מוקד מד"א, ובכך תתפנה ניידת הטיפול הנמרץ לקריאות אחרות, העלולות להיות דחופות יותר.
 
במד״א מדגישים כי אופנועי הטיפול הנמרץ של מד"א אינם מחליפים אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ הפועלות באזור, אלא מתגברים את צוותי מד"א הפועלים בכל משמרת.   
 
מנכל מד"א, רמ"ג אלי בין: ״מד"א, כארגון ההצלה הלאומי של ישראל, ממשיך כל העת לחדש ולהתחדש- גם בטכנולוגיות וגם בחשיבה ארגונית מתקדמת. אופנועי הטיפול הנמרץ מאפשרים לכוחות מד"א לנוע גם באזורים צפופים במיוחד בקלות ובמהירות, ולהעניק טיפול מציל חיים בזמן הקצר ביותר. כבר השבוע ראינו כיצד פעילותם מסייעת לכוחות מד"א לפעול באופן יעיל יותר, ולקצר את זמני ההגעה לכל זירה. נמשיך לבחון את פעילותם של אופנועי הטיפול הנמרץ, ולעשות כל שניתן על מנת להציל חיים בישראל״.
 
צילום: דוברות מד"א

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה