בתים מבפנים בירושלים



במהלך סוף השבוע הקרוב יפתחו עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים: בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות, בעיר ירושלים, בנוסף מתקיימות פעילויות לילדים בנושאי בנייה

אירועי בתים מבפנים המתקיימים בישראל הם חלק מהרשת הבינלאומית של אירועי open house world wide המתקיימים בערים רבות כגון לונדון, ניו יורק, ברצלונה, שיקגו, רומא ועוד.

כמו בעולם גם בארץ מתקיימים האירועים תודות לאדריכלים, ליזמים, לבעלי הבתים, למנהלי המוסדות ולאנשי השימור, הטבע והמורשת הבנויה, שרואים בארכיטקטורה לא רק מקצוע אלא גם שליחות חברתית ותורמים מזמנם ומרצם ובחלק מהמקרים אף פותחים את בתיהם.

120 מבנים יפתחו את שעריהם בסופ"ש הקרוב ברחבי ירושלים.

בין המבנים והבתים הפרטיים השונים, גם חברת חשמל תפתח את שעריה ותארח את הקהל הרחב במסגרת אירועי 'בתים מבפנים' בירושלים. הסיורים מתקיימים זו השנה הרביעית בשיתוף חברת החשמל והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל ובהדרכת עובדי חברת החשמל. כל שעה עגולה יתקיימו שני סיורים החל מהשעה 9 בבניין מחוז ירושלים ובתחנת הכוח הישנה, ירושלים ה' שבמתחם התחנה. כל סיור נמשך כשעה ומוגבל בכמות המשתתפים (בהתאם לאתר).

בית הפסל אהרון בצלאל, הפסל אהרון בצלאל שהלך לעולמו לפני כשנה.

הבית האדום במושבה היוונית, הבית שבו מתגוררת כיום משפחתו של הרב ספקטור במושבה היוונית הוא בן למעלה ממאה שנה.

הבית באוסישקין 53 שמסמל השראה למחאה החברתית ולמצוקת הדיור של הסטודנטים והצעירים בערים הגדולות.

בית אבינו- הארמון בהרים שנבנה בשנות השמונים של המאה ה-19 כבית קיץ על ידי הבישוף הפרוטסטנטי אנגליקני של העיר ירושלים.

הסיורים יערכו מהיום (יום ה') עד מוצ"ש.

 

 

 

 

צילום: דוברות חברת החשמל

משך סוף שבוע ארוך נפתחים עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים: בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות, ומתקיימות פעילויות לילדים בנושאי בנייה – הכל חינם!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה