גיבורי-על חשבונאיים



בבית הספר ממלכתי-דתי 'לביא' נערך 'יום שיא' בחשבון על רקע ערך הגבורה, הערך המוביל בחודש כסלו, התלמידים התחפשו לגיבורי-על מתמטיים ומצאו דרכים מקוריות לפתרון בעיות בחשבון

בבית הספר הממלכתי-דתי 'לביא' מחשבים במרץ. השבוע התקיימה בבית הספר פעילות שיא בחשבון במהלכה התחפשו מספר תלמידים לגיבורי-על מתמטיים והובילו פעילות חווייתית, ערכית ולימודית במספר מוקדים בבית הספר ומסביב לו.

הבוקר החל בתפילת ראש חודש כסלו שעומד בבית הספר בסימן ערך הגבורה, במסגרת תכנית 'מפתח הל"ב'. התלמידים התכנסו בספרייה ומיד לאחר התפילה הופיעו 'גיבורי העל המתמטיים' מחופשים לפעולות חשבוניות (חיבור, חיסור, כפל, חילוק), והציגו את הרמז הראשון למשימה עבור כל כיתה. כל כיתה קיבלה שקית עם כתבי חידה ולאחר מכן יצאו הכיתות והתלמידים אל התחנות וביצעו את המשימות השונות תוך שיתוף פעולה ועבודת צוות.

כך למשל הוקמה תחנה באנגלית על זירו (אפס) ואירו (גיבור) והתלמידים התבקשו לומר איך אומרים את המילים אפס וגיבור באנגלית, ואף קיבלו הסבר על התכונות של האפס.

בתחנות אחרות נערכו משחקים והפעלות ובאחת מהן עברו התלמידים מעל החבל בהתאם למספרים שהיו בידיהם. בשלב הבא חולקו הכיתות לקבוצות רב גילאיות אשר ביצעו יחד משימות חשבונאיות נוספות. התלמידים עבדו בשתי קבוצות גיל (א'-ג', ד'-ו') ובסיום היום חולקו פרסים למצטיינים.

מלשכת ראש המועצה משה דדון, נמסר כי "החיבור בין הישגים לערכים הוא חיבור טבעי המבטא את פניה של קהילת מטה יהודה, קהילה מעורבת, ערכית, אוהבת. ישר כוח להנהלת בית הספר ולכל העושים במלאכה".

מדי חודש נבחר בבית הספר ערך החודש המלווה במגוון פעילויות חברתיות. כך למשל, בחודש חשוון נבחר ערך השיתוף, ההשתתפות והמעורבות החברתית.  

כאמור, בחודש כסלו שהחל השבוע נבחר ערך הגבורה. במהלך החודש יעמדו הפעילויות בסימן 'איזהו הגיבור הכובש את יצרו' כאשר המסר המועבר לתלמידים הינו שגיבור אמיתי מוותר למען האחר במצב של קונפליקט.

"אנחנו יוצאים במבצע חברתי לילדים, מבצע 'אני מתגבר'. התלמידים יקבלו פנקסים לצבירת מעשים טובים כאשר כל 10 פתקים טובים יזכו את הכיתה בקוביה שהיא חלק מבית המקדש", אומרת מנהלת בית הספר רוית גדנקן. "בסופו של דבר נרכיב בבית הספר דגם מכל הקוביות שיעביר מסר של אהבת הזולת ואחריות הדדית".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה