אביגדור ליברמן זוכה פה אחד



הבוקר (יום ד') התקיימה בבית משפט השלום הכרעת הדין בתיק ליברמן, ח"כ אביגדור ליברמן יו"ר ועדת חוץ וביטחון זוכה פה אחד על ידי הרכב של שלושה שופטים בראשות סגנית הנשיאה חגית- מאק קלמנוביץ

אביגדור ליברמן הגיע היום (ד') לבית משפט השלום בירושלים כשהוא מלווה בשני בניו, קובי ועמוס.
 

בהרכב שלושה שופטים בראשות סגנית הנשיאה חגית מאק- קלמנוביץ , יצחק שמעוני ואיתן קורנהאוזר קבעו היום בבית המשפט כי הנאשם אכן נהג באופן בלתי ראוי כאשר נמנע מליידע את ועדת המינויים על מעשיו של בן אריה, וכאשר הביא את המינוי לאישור ועדת השרים הרלוונטית והממשלה. "לאחר ניתוח של פסקי הדין הרלוונטיים ושל מקורות משפטיים נוספים, נמצא כי העובדות שהוכחו אינן מצביעות על ניגוד עניינים כה חמור כפי שטענה לו המאשימה. בפסקי הדין הדנים בעבירה של מרמה והפרת אמונים נקבעה דרישה של "פן מחמיר נוסף" העולה ממעשי הנאשמים, על מנת שהמעשים יכללו בתחום הפלילי. בפסיקה נדונו נסיבות חמורות משמעותית מהנסיבות שהוכחו במקרה זה, כך שלא התקיימו במקרה הנוכחי הנסיבות המחמירות הנדרשות".
 
עוד כתבו השופטים כי "לאור כל האמור הוחלט לזכות את הנאשם מהעבירה המיוחסת לו".
 
אחרי יותר מעשור זוכה ליברמן, אחרי פרסום הכרעת הדין אמר "אני רוצה להודות לבית המשפט, שמעתי הרבה גרסאות, 17 שנה הסתיימו, זה מאחוריי. אני רוצה להודות למשפחתי ולחבריי שעמדו מאחוריי כל אותן 17 שנים והאמינו בצדק ונתנו לי את התמיכה. אני רוצה להודות לצוות ההגנה, שעשו עבודה מדהימה ואני לא מתכוון להתעסק יותר בסוגיה הזאת. הפרק הזה מאחוריי, אני מתמקד באתגרים שמחכים לנו בפתח. יש מספיק אתגרים".
 
לאחר סיום הדיון בבית המשפט יצא ליברמן לרחבת הכותל המערבי ושם נשא תפילת הודיה.
 
התובעת במשפט מטעם הפרקליטות עו"ד מיכל סיבאל- דלר הגיבה בתום הכרעת הדין על החלטת השופטים "בית משםפט השלום חשב אחרת וקבע אחרת, נלמד את הכרעת הדין ונחליט לגביי צעדנו בהמשך".
 
עו"ד של ליברמן, גיורא אדרת הגיב גם הוא על ההכרעה "אנחנו מרוצים מהתוצאה, מהכרעת הדין, הזיכוי הוא זיכוי מוחלט שיאפשר לליברמן לחזור לתפקידו כשר ולעשייה הציבורית ואחרי 15 שנים של חקירות ומשפטים והתעסקות סביב הנושאים המשפטיים, פעם ראשונה היום ירדה אבן גדולה מליבו. ואנחנו כסנגורים והגנה כשמפטנים בהחלט שמחים ומברכים על התוצאה".
 
עו"ד נתי שמחון, גם עורך דינו של ליברמן הוסיף, "הגיע הזמן להביא לסיון את מסכת החקירות שהיו עד היום וכתב האישום כמו שנוהל תקופה ארוכה ובסופו של דבר בית המשפט אמר את דברו, בקול ברור וצלול, בהכרעת דין יסודית ומעמיקה, פה אחד לא דבר של מה בכך שמר לבירמן זכאי מכל אשמה".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה