החורף מתקרב: איך לנהוג בטוח



בירושלים נפגעים בממוצע מדי שנה בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) 853 בני אדם בתאונות דרכים, שישה מתוכם נהרגים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ישנה עלייה של פי 2 במספר ההרוגים בחודשי החורף 2013 זאת בהשוואה לאותם חודשים בשנה הקודמת 2012

חודש נובמבר התחיל ועמו גם טיפות הגשם. מנתוני עמותת אור ירוק עולה, כי כ- 8,622 בני אדם בממוצע נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים בחודשי החורף כולו (נובמבר – מרץ) בערים, כ- 67 בני אדם בממוצע נהרגים מדי שנה בחודשים אלו וכ- 488 נפגעים באורח קשה.

בשנת 2012, נפגעו בתאונות דרכים בחודשי החורף (נובמבר-מרץ) בערים 5,928 בני אדם, 46 נהרגו ו- 400 נפגעו באורח קשה.

בעמותת אור ירוק אומרים לנו כי תפקידה של המדינה הוא למנוע את עליית מספר ההרוגים בתאונות דרכים בחודשי החורף. עוד הם מוסיפים כי נהיגת חורף – מחייבת לימוד והסברה מיוחדים לתלמידים, מחייבת הרחבת זמן הכשרת נהגים להתמודדות עם מפגעים, מחייבת התמודדות הנהג עם הצפות, החלקה בכביש, מחייבת התמודדות עם הסברה נכונה לשימוש באביזרי הרכב.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "העלייה במספר ההרוגים בחורף האחרון מהווה תמרור אזהרה לממשלה. לקראת החורף יש לפעול במספר מישורים פרקטיים כדי למנוע את אובדן החיים הבא. על המדינה להשקיע משאבים למען שיפור התשתיות במקומות בהם עלולים להיווצר מפגעים מסכני חיים כמו שלוליות ענק והצפות כבישים. כמו כן יש להגביר את ההסברה בקרב הנהגים ושאר משתמשי הדרך לגבי הסכנות שבנהיגה בחורף".

העיר ירושלים נמצאת במקום השני בדירוג עם מספר האנשים הגבוה ביותר בתאונות דרכים בחודשי החורף (נובמבר- מרץ), עם מספר של 853 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים, שישה מתוכם נהרגו. במקום הראשון בדירוג נמצאת העיר תל אביב עם 1,290 בני אדם שנפגעו בתאונות דרכים, עשרה מתוכם נהרגים.

לקראת הגשם, הברקים והרעמים איך ננהג נכון ונזהר בדרכים? (עמותת אור ירוק מרכזת עבורנו מספר כללי בטיחות).

במזג אוויר חורפי הכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש פחות טובה וקיימת סכנת החלקה. לכן, במזג אוויר גשום יש להפחית את מהירות הנסיעה, לשמור מרחק רב יותר מהרגיל מהרכב מלפנים ולהגביר ערנות במיוחד בסביבת בתי ספר וגני ילדים. כמו כן יש לשמור את תקינות הצמיגים במיוחד בתקופת החורף ולבדוק כבר עכשיו כי  הם אינם שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.

הנראות בחורף חשובה מאוד, הן לנהג הרכב וגם ליתר הנהגים בכביש. לכן יש להדליק אורות גם ביום וגם בדרכים העירוניות. בימים שבהם קיים ערפל, צריך להדליק אורות דרך ולהימנע מעקיפות מסוכנות. כמו כן יש לוודא כי מגבי הרכב לא יבשים וכי יש מים במיכל המגבים. בנוסף חשוב מאד לשים לב כי המצבר, האורות, והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה תחת גשם ובוץ.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה