הסושי מגיע לאקדמיה



אחרי שהספיק לכבוש את העולם הקולינארי, המטבח היפני מגיע גם לאקדמיה. בימים הקרובים יתקיים באוניברסיטה העברית הכנס "מסע של מזון ושתייה: מיפן ואליה", במרכזו יעמוד המזון היפני ככוח גלובלי היוצר תנועות כלכליות פוליטיות ותרבותיות ביפן ובעולם

חוקרים מהארץ ומהעולם, אנשי מזון ובכירים בשגרירות יפן בישראל ישלבו בין אקדמיה למעשה וידברו על הייצוא הקולינארי של האוכל והשתייה היפניים במקביל לחדירת המטבח המערבי ליפן, לצד סדנאות פעילות. 
 
בין המשתתפים בכנס פרופ' ג'יימס פארר, סוציולוג וחוקר תרבות אוכל מאוניברסיטת סופיה שבטוקיו ירצה על העוצמה התרבותית של המטבח היפני, פרופ' קלי הנסן מאוניברסיטת סן דייגו תדבר על חדירת רשתות המזון המהיר ליפן בעידן של המהפיכה התקשורתית ושינוי המרחב הציבורי במדינה, פרופ' שלדון גרון מאוניברסיטת פרינסטון יציג מבט היסטורי על המחסור באוכל ממנה סבלה יפן בתקופות מלחמה, דיוויד קונקלין מאוניברסיטת פורטלנד יתייחס לעלייתן של על אטריות הסובה ופרופ' ווילבורן הנסן יספר על תעשיית הבירה ביפן. 
 
נושאים נוספים שיועלו בכנס: תזונה והגוף היפני, טבעונות ביפן, עיצוב מזון יפני, יפן כמדינת טיולים קולינריים, מנחות מזון לאלים ועוד. את הכנס תפתח הרצאתו של פרופ' בן עמי שילוני מהאוניברסיטה העברית, שתעסוק בקשר המסתורי שבין מזון לדת העתיקה של יפן. בנוסף, יואל פרסקו וסימון הופסטרה  מיבואני הסאקה המובילים באירופה יקיימו סדנת טעימות של יין האורז היפני.
 
לדברי מארגת הכנס ד"ר הלנה גרינשפון, "בעוד שכוחה של יפן כמעצמה כלכלית נמצא במגמת ירידה יחסית לסין השכנה, עולה כוחה כמעצמה קולינארית עולמית. המטבח היפני הפך לשם דבר מבחינת העיצוב האסתטי, הטעם המעודן וטקסיות הארוחה וראוי להעניק לו במה גם בזירה האקדמית". 
 
 
הכנס ייערך בימים ראשון עד שלישי, בין ה-3 ל-5 בנובמבר בבית מאירסדורף, באולם אבא אבן במכון טרומן ובבניין רבין בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה העברית בירושלים. 
 
 
תמונה: קרדיט flash 90
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה