חג הסיגד



מערכת החינןך מציינת היום (יום ה') את חג הסיגד בשורה של פעילויות, סדנאות ומערכי שיעור בנושא מסורת העדה האתיופית, כמידי שנה צפויה עליה המונית של בני העדה לירושלים לקיום הטקסים המסורתיים

ציון החג במערכת החינוך נועד לחזק את הקשר של בני הקהילה למורשתם, לאפשר מקום של כבוד לנכסים התרבותיים של העדה האתיופית, ולהעמיק את ההערכה הדדית והסובלנות בקרב תלמידים ונוער, בני החברה הישראלית.
 

במסגרת הפעילויות החינוכיות יקיימו היום (יום ה') תנועות הנוער אהל פעילות משותף בטיילת ארמון הנציב, בירושלים. האהל יהווה מפגש לשיח בין בני הנוער במטרה להוקיר את יהודי אתיופיה ולהשתתף בשמחתם.

גם השנה יציינו מוסדות החינוך בהם יש תלמידים אתיופים את חג הסיגד. הטקסים יתקיימו בבי"ס דוגמת: אמי"ת טכנולוגי דתי, אולפנא לאומנויות, אולפנא פ. זאב, עמליה, ארץ הצבי, הגימנסיה, אורט מינקוף, גבעת גונן, קשת תלפ"ז, ועוד.  התלמידים האתיופים יקיימו את הטקסים המסורתיים ויסבירו אודות החג לשאר התלמידים, תוך שילוב קטעי  היסטוריה של יהדות  אתיופיה. 

החג מסמל את חידוש הברית של יוצאי אתיופיה עם עמם ועם תורתם.
 
בנוסף, ייפתח הבוקר בטקס בטיילת שרובר בארמון הנציב, שם יקחו חלק, ראש העיר, ניר ברקת, שרת הקליטה, סופה לנדבר,  שר החינוך, שי פירון, הרב הראשי לישראל, הראשון לציון,הרב יצחק יוסף, סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ,  פנינה תמנו-שטה, ח"כ אופיר אקוניס, ח"כ שמעון סלמון, שגריר אתיופה, מר הלאווי יוסף ,רבני וכהני הדת , מנכ"ל משרד הקליטה ואורחים נוספים.
 
מנהל הרשות העירונית לעלייה וקליטה שבמינהל שרותי קהילה  בעירייה, פיני גלינקביץ, ציין כי "חג הסיגד הנחגג כל שנה בטיילת ארמון הנציב מסמל יותר מכל את הכמיהה והתפילה של העדה לבירת ישראל-ירושלים".

בקהילה ממשיכים לשמור בקנאות על החג שהינו משמעותי ביותר בחיי הדת של יוצאי הקהילה, וקיומו  היווה תמיד מוקד לגיבוש הזהות הדתית, הרוחנית והקהילתית של בית ישראל, ומעל הכול תחינה ובקשה לעליה לירושלים.  בנוסף מסמל החג את החיבור בין חידוש הברית בימי שיבת ציון הראשונה לבין הכיסופים של יהודי אתיופיה לסיים את הגלות ולהגיע לירושלים.

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה